این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۲۰۷-۲۲۷

عنوان فارسی بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه
چکیده فارسی مقاله سازمان‌ها و شرکت‌های رقیب، سعی می‌کنند افراد بااستعداد را جذب و حفظ کنند. برند کارفرما استعدادها را به سازمان جذب می‌کند. برند کارفرما مجموعه عوامل داخلی مربوط به پرسنل است که با اطلاع‌رسانی به افراد خارج سازمان، به افراد القا می‌کند این سازمان موقعیت، جایگاه و مکانی مناسب برای کارکردن است. استعداد‌ها نیز به سازمانی جذب می‌شوند که احساس کنند برایشان مناسب است، ایجاد احساس مثبت در ذهن فرد مستعد مهم است. در این تحقیق چگونگی ایجاد تصویر در ذهن فرد بااستعداد، برای جذب ‌شدن به بانک رفاه بررسی، و عوامل جذب استعدادها به روش کیفی در بانک رفاه مشخص شد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه است. اطلاعات با روش تحلیل تم، تجزیه‌و‌تحلیل شد. نتایج نشان داد پنج عامل داخلی از برند کارفرما و یک عامل متفرقه، در صورت اطلاع‌رسانی و انتقال به افراد بااستعداد بر جذب آن‌ها مؤثر بوده است. همچنین، عوامل خارجی نیز بر جذب استعدادها در بانک رفاه مؤثر بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک رفاه، برند کارفرما، جذب استعداد، مدیریت استعداد،

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Employer Branding in Attracting Talents in Refah Bank
چکیده انگلیسی مقاله Organizations and companies competing with each other try to attract talented individuals and keep them in themselves. Employer brand can attract talented and it is a set of internal factors related to the personnel which tries to induce individuals that this organization enjoys appropriate place, status and location for work by informing the individuals outside the organization. The talented also will be attracted to the organization which feels that that organization is suitable for them; the important issue is building this positive feeling or image in the talented individual's mind. The present study is to investigate how this image in the talented individual's mind is built for attracting to Refah Bank and its objective is to determine the factors of attracting the talented in Refah Bank. The research employs a qualitative method done in Refah Bank. The data collecting tool is questionnaire analyzed using thematic analysis. The results indicated that five internal factors of employer brand and a peripheral factor have influenced the form of informing and transferring talented individuals and also external factors has influenced the attraction of the talented in Refah Bank.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قاسم برغمدی |
کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

آرین قلی پور |
استاد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_53300_e2d9a8e504d409ffb7d2f4e5035a5d9e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210008.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات