این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۸۰۹-۸۳۰
عنوان فارسی
نقش ابعاد رفتاری شغل بر کارایی و اثربخشی نیروی انسانی
چکیده فارسی مقاله
کارایی و اثربخشی دو مفهوم بسیار تأثیرگذار در ارزیابی عملکرد هر سازمان جهت دستیابی به اهداف با صرف کمترین منابع است. از جمله عوامل مؤثر بر کارایی و اثربخشی نیروی انسانی، ابعاد رفتاری شغل است، از این رو، هدف از این مطالعه بررسی ارتباط ابعاد رفتاری شغل، از جمله استرس شغلی، رضایت شغلی، دلبستگی (وابستگی) شغلی و جابهجایی شغلی، با کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است. در این تحقیق با بهکارگیری روش ریاضی، روابط متغیرها با در نظر گرفتن تعاملات نظاممند میان آنها مدلسازی شده است. به این منظور با بهکارگیری نظرهای ده نفر از خبرگان علم مدیریت و رفتار در صنعت سلولزی ایران، رابطه متغیرهای استرس شغلی، رضایت شغلی، دلبستگی شغلی و جابهجایی شغلی، با کارایی و اثربخشی نیروی انسانی بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد استرس شغلی، رضایت شغلی، دلبستگی شغلی و جابهجایی شغلیبر کارایی و اثربخشی نیروی انسانی تأثیرگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Job Behavioral Dimensions on Employee Efficiency and Effectiveness
چکیده انگلیسی مقاله
Efficiency and Effectiveness are two effective concepts in performance evaluation of each organization toward reaching to goals with minimum resource consumption. So, this research aims consideration of relationships between behavioral dimensions of job or that is called the topic of organizational behavior or psychology including job stress, job satisfaction, and job interest and job rotation with employee's efficiency and effectiveness by using a mathematical model. The mentioned criteria relationship evaluation is a kind of multi-criteria decision making problem that systematic transactions between criteria causes internal relationship. So, DEMATEL method is a suitable decision technique for excavation of cause-effect relationships between criteria. In addition to, it can uses in determination of relationships between criteria and managing internal dependencies in a set of criteria. Hence, the current research uses ideas of 10 management specialists and experts in Police University for consideration of relationships between employee and customer, satisfaction and organizational learning, culture and commitment. The results showed that job stress, job satisfaction, job interest and job rotation effects on human efficiency and effectiveness. Job stress is the most effective factor and job rotation is the most impressible factor on the employee efficiency and effectiveness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میلاد آقایی |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، مدرس دانشگاه علوم انتظامی، تهران
رضا آقایی |
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، سازمان مدیریت صنعتی، تهران
اصغر آقایی |
استادیار، دانشگاه علوم انتظامی، تهران
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_53104_0de7f325fd14c9095858d987bef5c799.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210023.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات