این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۴۲۱-۴۳۸
عنوان فارسی
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای خلق ارزش در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای نوین ارزیابی عملکرد سازمان است. فرهنگ قوی با عملکرد سازمان رابطه معنیدار دارد و باعث خلق ارزش در سازمان میشود. زمانیکه ارزشهای فرهنگی از انطباق سازمانی با محیط حمایت کنند، رابطه قویتری برقرار میشود. در این تحقیق رابطه ابعاد فرهنگ سازمانی در مدل فرهنگ سازمانی موژن با معیارهای نوین خلق ارزش، شامل ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده بازار و سود باقیمانده در شرکتهای تولیدی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای1390-1386 بررسی شده است. نتایج نشاندهنده رابطه مثبت میان فرهنگ سازمانی و ارزش افزوده اقتصادی است، همچنین، رابطه قانونگرایی و سه معیار خلق ارزش قویتر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study of relationship between organizational culture and value creation criteria in companies listed in Tehran Stock Exchange
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this research is to study the relationship between organizational culture and the new measure to evaluate the organization' performance. Powerful organizational culture has significantly related with organizational' performance and it is going to be expected to create value in the organization. But, when the cultural values support organizational adaptation to environmental, there is a stronger relationship. This research to study relationship between aspects of organizational culture, in Muijen' cultural model and the new value creation criteria include: Economic value added, Market value added and Residual income in manufacturing companies listed Tehran Stock Exchange during1386-1390 years. The results indicate that there is significant relationship between organizational culture and economic value added, also relationship between rules orientation and the value creation criteria include.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهره حاجیها |
استادیار گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شرق
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق (Islamic azad university of tehran east)
محدثه خراط زاده |
کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51517_8a47600675035a58160322dddd3eba29.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210027.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات