این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱۰۵-۱۲۳

عنوان فارسی تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی ‌با میانجی‌گری ادراک مشتری از شرکت
چکیده فارسی مقاله با افزایش خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات، و گسترش تجارت الکترونیکی، موضوع ایجاد اعتماد بسیار بااهمیت شده است. عوامل متعددی بر اعتماد مشتری مؤثرند. پژوهش حاضر با به­کارگیری  مدل‌یابی معادلات ساختاری، تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از شرکت را بررسی می­کند. این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 92-1391 دانشگاه فردوسی مشهد با حجم نمونه 384 نفر انجام گرفت. روایی با به­کارگیری تحلیل عاملی، و پایایی با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل آماری داده‌ها، تکنیک پی.ال.اس به­کار گرفته شد. مردگرایی/ زن‌گرایی بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از اعتبار شرکت، تأثیر دارد. ادراک مشتری از اندازه و اعتبار شرکت بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی نیز مؤثر است. این تحقیق شامل همۀ ابعاد فرهنگی هافستد است که برای اولین بار در ایران انجام شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Impact of Hofsted’s Culture on Customer’s Trust in Online Shopping Considering the Mediatory Role of the Customer’s Perception of Corporation
چکیده انگلیسی مقاله With increase in the sales of goods and services via the internet and the widespread deployment of electronic commerce, trust in electronic commerce becomes a vital element. Many factors influence on customer's trust. The current study use structural equation modeling to study the relationship among hofsted's culture and online shopping, with regard the meditational effects customer's perception to corporation. This study includes all hofsted cultural dimensions, that first time is that is done in Iran. Validity was accepted by factor analysis and reliability was accepted by Cronbach's alpha scores. From students of Ferdowsi University of Mashhad in 1391-92 years, as the sample of statistical methods and survey research, 384 questionnaires were collected. PLS method was used for data analysis. Findings, in general, showed that masculinity/ Femininity influence on customer's perception about of corporation reputation .Also, the customer's perception about of reputation & size corporation influence on customer's trust in online shopping .The customer's perception about of reputation & size corporation had a meditational role in the relationship between the masculinity/ Femininity and the customer's trust in online shopping. Limitation include culture quantative analyzing, but culture is a qualitative conception.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه نژادشکوهی | nezhad shokouhi
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حبیب الله دعایی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_50185_3830004ad153d1959b4b4c656c3e1032.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210050.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات