این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۶۳-۸۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر انعکاس گری تیمی بر عملکرد تیمی در تیم های پروژه ای
چکیده فارسی مقاله
انعکاسگری تیمی به عنوان واکنش آگاهانه تیم به وظایف، از عوامل مهم در اثربخشی تیمهای کاری محسوب میشود. زیرا شامل مجموعۀ رفتارهایی است که سبب یادگیری از اشتباهات گذشته (یادگیری تیمی) و بهبود عملکرد تیم میشوند. بنابراین، هدف پژوهش حاضر نشان دادن نقش کلیدی انعکاسگری تیمی در عملکرد تیمی (بهویژه در تیمهای پروژهای که وظایف پیچیدهای دارند و در محیطی با عدم اطمینان بالا فعالیت میکنند) است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی است. برای بررسی چگونگی تأثیر انعکاسگری بر عملکرد تیمی (با در نظر گرفتن یادگیری تیمی به عنوان متغیر مداخلهگر)، 44 تیم پروژهای پنجنفرۀ مختلف(220 نفر) در تهران بررسی شدند. تجزیه و تحلیل دادهها به روش مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. یافتههای پژوهش تأثیر مثبت و معنادار انعکاسگری بر عملکرد تیمی با مداخله یادگیری تیمی را تأیید کرد. به علاوه، یافتهها نشان میدهد بازخورجویی در رابطه انعکاسگری و عملکرد تیمی به عنوان تعدیلکننده عمل میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انعکاسگری تیمی، بازخورجویی، عملکرد تیمی، یادگیری تیمی،
عنوان انگلیسی
The impact of team reflexivity on team performance in project teams
چکیده انگلیسی مقاله
Team reflexivity as a conscious reflection on team functioning, is a key factor of team effectiveness. Because reflexivity (including some of the behaviors that) is caused of learning from past mistakes and errors (team learning) improve the performance of the team. The present study attempts to demonstrate the key role of the team reflexivity on team performance (especially in a project team with complex tasks in an environment with high uncertainty). In this regard, impact of team reflexivity on team performance (considering the intervention role of team learning) in 44 five-member project team (including 220) were studied in Tehran. The findings supported a significant positive impact of team reflexivity on team performance through team learning. Furthermore, the findings also showed feedback seeking has a moderating impact on the effect of team reflexivity on team performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بنفشه ندیمی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
آرین قلی پور |
دانشیارگروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
شیوا ابن یامینی | ebne یامینی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_36640_fd332a42968187c5f24b1c7db6e2887f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210054.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات