این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۸۵-۱۰۹
عنوان فارسی
الگویی مبتنی بر مهندسی همزمان برای مدیریت تنوع محصول در زنجیره تأمین صنعت پوشاک
چکیده فارسی مقاله
با توجه به اهمیت تنوع و سفارشیسازی محصول در دهههای اخیر، شرکتهای بزرگ تولیدی الگوهای مدیریتی را جستجو میکنند که با کمترین تغییرات و نوسانهای ساختاری و فرایندی در درون زنجیره تأمین، آنها را قادر به تولید و عرضه محصولات بسیار متنوع کند. به عبارت دیگر، آنها به دنبال افزایش سطح تنوع و سفارشیسازی محصولات به منظور توسعه توان رقابتی از یک سو، و حفظ کارایی زنجیره تأمین از سوی دیگر، هستند. در این تحقیق با اتخاذ رویکرد کیفی با استفاده از مشاهدات میدانی و مصاحبه با طراحان، تولیدکنندگان و مشتریان، موضوع تنوع و سفارشیسازی در صنعت پوشاک بررسی شده است. زنجیرههای تأمین پوشاک داخل کشور که با مقیاس تولید صنعتی تولید میکنند، جامعه هدف این تحقیق است. سه نتیجه مهم و متمایز این مطالعه نسبت به مطالعات پیشین عبارت است از . دستهبندی مناسب ابعاد تنوع در صنعت پوشاک، . توسعه مدلی از فرایند کاهش تنوع در زنجیره تأمین صنعت پوشاک و . توسعه مدل اقدامهای مدیریتی برای کاهش شکاف تنوع در مراحل مختلف مدل پیشین و در سه سطح تصمیمگیری راهبردی، عملیاتی و مشتری.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Managing product variety in the apparel supply chain; A concurrent engineering approach
چکیده انگلیسی مقاله
Providing wider variety of products often leads to higher complexity in the manufacturing and business system. Finding appropriate methods and techniques to manage these difficulties is going to be an attractive topic for researchers in operations management. By adopting a qualitative approach we have investigated the product variety management in the apparel supply chain. The main contributions of this research are as follow: (1) identification and assortment of dimensions of product variety in the apparel products, (2) developing variety reduction model along the apparel supply chain, and (3) introducing a descriptive framework to fill the variety gaps, in different levels of decision making.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میثم شهبازی |
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمدعلی خاتمی فیروزآبادی | mohammad ali khatami firoozabadi
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
جهانیار بامداد صوفی | bamdad soofi
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
ابوالفضل کزازی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_36641_d064caa8b478d4aaa301550046200cef.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210055.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات