این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۵-۲۷
عنوان فارسی
طراحی مدل راهبردی ارزیابی عملکرد در شرکت های ساختمانی با ترکیب روش های BSC و AHP
چکیده فارسی مقاله
سازمانهای امروزی در محیطهای بسیار متغیر و پیچیده داخلی و بینالمللی با چالشهای متعددی مواجهاند. در چنین فضایی، ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد، بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود. تا کنون، چندین مدل برای ارزیابی عملکرد سازمانها طراحی شده است. یکی از موفقترین مدلها، کارت امتیازی متوازن (BSC) است. اما همچنان کاستیهایی در این مدل وجود دارد. در مدل اولیه BSC، فرض بر این است که اهمیت منظرها و اهدافی که در این چهار منظر قرار دارند، به صورت مساوی و یا متوازن است. این در حالی است که صحت این فرض مورد سؤال است. در این مقاله، ابتدا با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن، به طراحی مدل ارزیابی عملکرد در یک شرکت فعال در صنعت سازه و ساختمان پرداخته شده است. پس از آن، به منظور رفع ایرادِ متوازن بودن منظرها و اهداف، از فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (AHP) به منظور وزندهی استفاده شده است. روش AHP میزان سلیقهای بودن وزندهی اهداف را کاهش میدهد. همچنین، وزنهایی که در این تحقیق برای منظرهای مالی، بازار، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری استخراج شده، تفاوت قابل ملاحظهای دارند و این موضوع بر لزوم وزندهی در مدل کارت امتیازی متوازن تأکید دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing the Strategic Model of Performance Appraisal in Construction Companies: An Integration of AHP & BSC
چکیده انگلیسی مقاله
Today's, in the variable and complex domestic and international environments,organizations face with numerous challenges. Performance measurement andperformance management in such a situation will be very complicated and difficult.To date, several models have been proposed to evaluate the performance oforganizations. One of the most successful models, the balanced scorecard (BSC) is.But there are still some gaps in the model. In the first model, BSC, it is assumed thatthe perspective of the four perspectives and goals that are to be equal or balanced.However, the validity of this assumption is questionable. In this paper, using thebalanced scorecard model, a model designed to evaluate the performance of acompany in construction industry. Then, AHP technique was used to weighting.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی خاتمی فیروز آبادی | khatami firouzabadi
استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد مهدی ایزدخواه | mohammad mehdi
دانشجوی دکتری رشته بازاریابی بین المللی دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_36079_28b12cd226102a63102689f33f63a9b2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210060.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات