این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۲۱-۱۳۹
عنوان فارسی
بررسی تأثیر پیاده سازی استراتژی های رقابتی پورتر در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان شرکت پتروشیمی
چکیده فارسی مقاله
امروزه، با توجه به خصوصیسازی سازمانها و در شرایط رقابتی روزافزون در زمینه افزایش فروش و اندازه سهم بازار، آنچه بیش از همه در فرآیند برنامهریزی بازار و بازاریابی اهیمت دارد، بهکارگیری استراتژیهای رقابتی است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر استراتژیهای رقابتی پورتر(رهبری هزینه، تمرکز و تمایز) در پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن پتروشیمی است. این تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی/ پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه مدیران فعال در بخش پتروشیمی است که در تولید محصولپلی اتیلنفعالیت دارند. تعداد کل این افراد 70 نفر است. برای دستیابی به اطلاعات و دادهها، از ابزار پرسشنامه و همچنین مصاحبه با گروهی از کارشناسان و متخصصان، استفاده شد. برای بررسی نرمال بودن توزیع دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنف استفاده شد و برای آزمون فرضیهها، آزمونهای تی استیودنت و فریدمن اجرا شد. نتایج حاکی از آن است که هر یک از استراتژیهای پورتردر پاسخگویی به نیاز بازارمحوری مشتریان محصولات پلی اتیلن تأثیر مثبت دارند و تأثیر استراتژی رهبری در هزینه از اولویت بالاتری برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Porters Competitive Strategies in Response to Customer Market Orientation Needs in Petrochemical
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to evaluate effect of porter`s competitive strategies tomeet customer market orientation needs in petrochemical firms. Given the numbers ofproducts of this company, this study examine polyethylene products, so the impact of 3porter`s strategies, differentiation strategy, focus strategy, cost leadership strategy,evaluate in response to market orientation needs of this product. porter`s genericstrategy is the method for analysis of the competitive environment. Though theorganization can determine it`s position in the competitive environment of the industry.Differentiation strategy is another method which the company offers distinct productsand services, this make the unique situation in industry. In focus strategy, specialcostumers use the product. In cost leadership strategy, production and implementationof projects is performed in standard procedure with the aim of reducing prices of goodsfor customer. Market orientation also says the products have to shows market demandsand change in taste of customer.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Cost leadership, differentiation, Focus
نویسندگان مقاله
حسین وظیفه دوست |
دانشیار گروه مدیریت اجرائی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران و استاد مدعو دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
محمد حسین حاجلو | mohammad hossein
استادیار گروه علوم انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه جامع علمی کاربردی (University of applied science and technology)
فریده نظرپور |
کارشناس ارشد رشته مدیریت اجرائی، گرایش استراتژیک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_36084_9ab62df3efd4164ad6773b194b3b7628.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210065.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات