این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۹۳
عنوان فارسی
هوشمندی رقابتی، برساخته ای نوین در توسعه تفکر استراتژیک (مطالعه موردی: مقایسه بانک های خصوصی و دولتی استان مازندران)
چکیده فارسی مقاله
امروزه، توان رقابتی، اساس بقای شرکتها است. هوشمندی رقابتی به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از سریعترین زمینههای رشد کسب و کار دنیا در نپز گرفته می.شود. هدف از تحقیق حاضر، بررسی وضعیت هوشمندی رقابتی و تأثیر آن بر تفکر استراتژیک مدیران است. جامعه أماری تحقیق حاضر، 70 نفر از سرپرستان و مدیران بانکهای دولتی (بانک ملی) و خصوصی (پاسارگارد، سرمایه و اقتصاد نوین) استان مازندران است. برای گردآوری دادههای مربوط به هوشمندی رقابتی و ابعاد چهارگانه آن، یعنی آگاهی از بازار، رقبا، فناوری و راهبرد، پرسشنامهای شامل 25 سؤال بر اساس مؤلفههای حاصل از مرور متون تحقیق تدوین شد و پس از سنجش روایی و پایایی، در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. برای طبقهبندی و تفسیر دادهها از روشهای آمار توصیفی و برای آزمون فرضیهها از روشهای آمار استنباطی، نظیر آزمون همبستگی و آزمون تی استفاده شد. نتایج تحلیل آماری نشان داد بین هوشمندی رقابتی در تصمیمهای استراتژیک بانکهای خصوصی و دولتی تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین، یافتهها حاکی از آن است که بانکهای خصوصی، از نظر هوشمندی رقابتی و توجه به مبانی تفکر استراتژیک، نسبت به بانک دولتی در جایگاه بهتری قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تفکر راهبردی، هوش سازمانی، هوش کسب و کار، هوشمندی رقابتی،
عنوان انگلیسی
Competitive Intelligence Such as a New Construction in Strategic Thinking Development (The Case of comparing public and private banks of Mazandaran Province)
چکیده انگلیسی مقاله
Now days, competitive power, according to the company's survival. Competitiveintelligence as a strategic management tool and one of the fastest growing areas of thebusiness world is one. The purpose of the present studies, competitive intelligence andinvestigate its impact on managers are thinking strategically. First of intelligenceterminology the competitive aspects of the market, competitors, technology andstrategy was discussed. For this purpose, 70 supervisors and managers of state-ownedbanks (National Bank) and private banks were selected as the target population. This isan example of private banks and public banks, and thus the results can be generalized.For gathering competitive intelligence information, a questionnaire (25 questions)based on the literature review was developed from component and the validity andreliability, most of the banks in the sample analyzed. For the classification andinterpretation of the data, descriptive statistics and inferential statistics for hypothesistesting, such as test and T-test was used to test correlations. Results of statisticalanalysis, competitive intelligence, and strategic decisions Byangrvjvd significantdifference between public and private banks are .Findings is that private banks in termsof competitive intelligence and strategic thinking given the fundamental principles ofthe State Bank of better place.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحمان غفاری |
دانشجوی دکتری، مدیریت دولتی، گرایش سیاستگذاری عمومی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محسن نظری |
دانشیار، مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
شیما افضلی |
کارشناس ارشد، مدیریت اجرایی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه پیام نور، ساری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور ساری (Payame noor university of sari)
میثم عمرانی فر |
کارشناس ارشد، مدیریت اجرایی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه پیام نور، ساری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور ساری (Payame noor university of sari)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_36086_ece1f4ca7a9842e27fb4c44560a7f403.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210067.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات