این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۱۲۵-۱۴۸

عنوان فارسی بررسی و توصیف تحقیقات منتخب در حوزه مدیریت بازاریابی در ایران
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق بررسی وضعیت تحقیقات صورت گرفته شده در حوزه مدیریت بازاریابی در چند سال اخیر است. خلا وجود تحقیقی که جهت‌دهی تحقیقات اخیر در دانشگاه‌های ایران را نشان دهد، بیش از پیش احساس می‌شد. برای انجام این مهم ابتدا مدل جامعی که تمام فضای مدیریت بازاریابی را در بر داشته باشد تهیه و مورد بررسی برخی خبرگان این حوزه قرار گرفت. در مرحله بعد اطلاعات 340 مقاله پذیرفته شده داوری شده از 21 کنفرانس داخلی در حوزه مدیریت بازاریابی از سال‌های 1384 تا تابستان 1388، شامل عنوان مقاله، نام محققان، جنسیت، تحصیلات، آخرین محل و رشته تحصیلی (دانشکده‌های اعضای هیأت علمی)، کلمات کلیدی و هم‌چنین نام و سال کنفرانس گردآوری شد و سپس با توجه به عنوان و کلمات کلیدی، هر مقاله به حداکثر 3 حوزه مدل تخصیص داده شد. در نهایت با استفاده از فراتحلیل کیفی و آمار توصیفی به تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو حوزه جمعیت شناختی محققان و توزیع ارجاعات در فضای مدیریت بازاریابی پرداخته شد. در زمینه سهم دانشگاه‌ها در تحقیقات از 560 تحقیق مربوط به دانشگاه‌های کشور، بیش‌ترین میزان محقق در کشور مربوط به دانشگاه تربیت مدرس به مقدار 88 نفر می‌باشد. از 561 ارجاع موضوعی، در سطح اصلی، فلسفه و مفاهیم بازاریابی با 193 ارجاع بیش‌ترین و مدیریت تلاش‌های بازاریابی با 23 ارجاع کم‌ترین توجه محققان را به خود اختصاص داده بودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Review and Desinption of selected marketing management researches in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this paper is to review the presented researches in marketing management in recent years. There is a vital need for a research to show trends and gaps of academic researches among Iranian universities. To answer this need, a comprehensive framework that covers marketing management is developed and is validated by experts. Secondly, 340 accepted papers which are passed 2 peer reviewprocess from 21 national and international marketing and related conferences since 2005 until summer 2009 in Iran are selected. Paper title, keywords, author biography (name, gender, education, affiliation) and conference information were added to database for analysis. Then based on title and keywords each paper was assigned assin to maximum 3 sections in the framework. Finally using descriptive statistics and qualitative meta-analysis, the information about authors and framework were analyzed. Relatedd to the contribution of universities in marketing management researches, Tarbiat Modarres University by 88 researcher has the upper level. Related to framework, with 561 cases, in the general level, marketing philosophy and concepts with 193 cases and in the second level, managing marketing efforts with 23 cases absorb minimum attention of scholars in Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلامرضا جندقی |
استاد دانشکده مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حمیدرضا ایرانی |


احمد افخمی |
افخمی


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_35321_8ad7dc6032ef1e0882eb20b48f4cb1ed.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210081.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات