این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۰، شماره ۲۶، صفحات ۲۹-۵۸

عنوان فارسی رتبه‌بندی بانک‌های دولتی شهر کرمان بر اساس سطح سرمایه اجتماعی با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندشاخصه
چکیده فارسی مقاله با ورود به عصر ارتباطات و اطلاعات، و حرکت از اقتصاد صنعتی و تولیدی به سمت اقتصاد خدماتی دانش بنیان؛ مبانی رقابتی کسب و کارها از بودجه‌های سرمایه‌ای و دارایی‌های ملموس به سمت دارایی‌های ناملموس و سرمایه‌های فکری از جمله سرمایه‌های ارتباطی و اجتماعی تغییرکرده است. از این رو سازمان‌ها بیش از اعصار گذشته بر روی روابط و تعاملات غیررسمی بین کارکنان به منظور تبادل افکار، ایده‌ها و دانش و اطلاعات خود، و نیز توسعه سرمایه اجتماعی برای ایجاد ارزش برای مشتریان برونی، و در نتیجه مشتریان درونی سازمان تاکید دارند. لذا تولید و توسعه سرمایه اجتماعی مستلزم آگاهی از وجود یا نبود آن در سازمان از طریق سنجش و اندازه‌گیری آن است. از این رو، این تحقیق بر روی سنجش و اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی در بانک‌های دولتی شهر کرمان و در نتیجه رتبه‌بندی آنها تمرکز نموده است. نتایج به‌دست آمده نشان داد که از میان بانک‌های مورد مطالعه، بانک ملت و رفاه به ترتیب رتبه‌های اول و آخر را کسب نموده‌اند، و بانک‌های ملی، تجارت و مسکن به ترتیب رتبه‌ها دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Ranking of Public Banks of Kerman Based on the Level of Social Capital Using MADM Techniques
چکیده انگلیسی مقاله by entering the era of information and communication and moving from manufacturing and industrial economy towards knowledge-based service economy; the competitive bases of businesses have changed from capital budgeting and tangible assets towards intangible assets and intellectual capital, including social and relational capitals. Hence, over the past ages, organizations emphasize more on informal relationships and interactions among employees in order to exchange their own ideas, knowledge and information for creating value for external customers, and organization internal customers as well. Then, creating and developing social capital requires the awareness of its existence or non-existence by measuring it in organization. Hence, this article has focused on measuring and ranking the social capital in public banks of Kerman City. Research findings show that among studied Banks, Refak Bank and Mellat Bank acquired the first and the last rankings respectively. Also, Melli, Tejarat and Maskan Banks acquired the second to the forth ranks.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Banking industry., Entropy technique, MADM, Social capital

نویسندگان مقاله صدیقه خورشید |
استادیار گروه مدیریت دانشکده اقتصاد، مدیریت و امور اداری دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

محمد تسلیمی |
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_29920_02d35c657053354cc0d0822053422dab.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210085.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات