این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۰، شماره ۲۶، صفحات ۱۰۹-۱۲۸
عنوان فارسی
تحلیل چالش ها و راه کارهای توسعه صادرات غیرنفتی مطالعه موردی: صنایع نساجی استان یزد
چکیده فارسی مقاله
تلاش برای رسیدن به اهداف چشم انداز ?? ساله و ایجاد ظرفیتهای جدید درجهت توسعه صادرات غیرنفتی همواره از جمله راهبردهای بلند مدت کشور در عرصه اقتصاد در طول سالهای اخیر بوده است. هرچند که در طول برنامههای اول، دوم و سوم توسعه اقتصادی کشور، وضعیت صادرات غیرنفتی ایران از رقم پیش بینی شده کم تر بود، اما در سال نخست چهارمین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور این میزان از رقم پیش بینی شده نیز فراتر رفت. از سوی دیگر، صنعت نساجی ایران با وجود حمایتهای گسترده دولت از جمله اعطای وامهای کم بهره از محل حساب ذخیره ارزی، همچنان درگیر معضلات و مشکلات پرشماری است. گفته میشود استمرار بحرانهای این صنعت، میرود تا یکی از کهنترین رشتههای صنعتی فلات دیرپای ایران را از مدار توجیه اقتصادی و مزیتسنجی خارج کند. هر چند بررسی این موضوع که صنعت نساجی چرا به شرایط فعلی رسیده است، نیازمند گزارشی مفصلتر است، اما تردیدی نیست که در شرایط فعلی نیز راهکارهای مؤثری برای برونرفت پایدار از بحران و رسیدن به ساحل ثبات، برای صنعت نساجی وجود دارد. یکی از این راه کارها که همواره مورد توجه کشورهای توسعه یافته نیز بوده است، راهبرد توسعه صادرات است. در این راستا، این مقاله به تحلیل و اولویت بندی مؤلفه های موثر بر توسعه صادرات محصولات نساجی خواهد پرداخت. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که کیفیت محصولات نساجی و نگرش راهبردی برای حضور در بازارهای جهانی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر توسعه صادرات این محصولات می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
صادرات، صادرات غیر نفتی، صنایع نساجی، نفت،
عنوان انگلیسی
Analysis of Challenges and Strategies for Developing the Non-Oil Exports: A Case Study of Yazd Textile Industry
چکیده انگلیسی مقاله
A diversification of the country’s export structure through the concerted development of its export-oriented manufacturing capacity could offer a viable alternative, as also stipulated in the Country’s Second Socioeconomic and Cultural Development Plan, by increasing the resilience of its economy against external shocks, supporting employment creation and technological innovation, and adding domestic value to its rich natural resource base, thereby enhancing its overall economic performance. Despite a huge volume of public investment in some industries, Iranian textile industries faced a crisis in production and export that affected on the total non-oil export of the government. So, this study seeks to identify and prioritize the main effective factors on textile industries export. The results show that there are two main factors: Product quality & strategic insight toward global market that can make intensive difference in current textile export.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
non-oil export, Oil, textile industry
نویسندگان مقاله
سعید سعیدا اردکانی | saeida ardakani
استادیار دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
حسین صیادی تورانلو | sayyadi tooranloo
دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_29924_59c6621cc91cc12507308c70b4c2f432.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210089.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات