این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۰، شماره ۲۶، صفحات ۱۲۹-۱۵۴
عنوان فارسی
شناسایی ارزش های مطلوب مدرسان کارآفرینی برای پرورش کارآفرینان نوپا در دانشگاه ها
چکیده فارسی مقاله
استادان به عنوان یکی از عوامل اساسی تاثیرگذار در تربیت دانشجویان و هم چنین در تحقق اثربخشی آموزش های کارآفرینی محسوب میشوند. یقینا گرایش های ارزشی مدرسان کارآفرینی، نقشی اساسی در شکل دهی به رفتارهای آنها در فرایند آموزشهای کارآفرینی ایفا می کنند. به همین دلیل، مسأله پژوهشی متعاقب مطرح گردیده است: ارزش های مدرسان کارآفرینی جهت پرورش کارآفرینان نوپا در دانشگاهها کدامند؟ با استفاده از روش تحیقیق کیفی (مصاحبه و گروه کانونی) تلاش گردید به دغدغه موصوف پاسخ داده شود. از روش مصاحبه ساختار یافته جهت گردآوری اطلاعات از جامعه اساتید و دانشجویان رشته کارآفرینی استفاده شده است. بر اساس روش نمونه گیری هدفمند، با 24 نفر از اساتید و دانشجویان رشته کارآفرینی مصاحبه ساختاریافته انجام شده و مصاحبه ها تا مرحله اشباع نظری ادامه پیدا کرد، به بیانی دیگر، مرحله ای که پاسخ ها تکراری شد و از نظر پژوهشگران داده جدیدی اضافه نشد. در مصاحبهها تلاش گردید که با سؤالات ساختاریافته، تجربیات یاددهی و یادگیری اساتید و دانشجویان در فعالیت های آموزشی شناسایی گردد و سپس از طریق فعالیت های کدگذاری کیفی ارزش های مناسب برای مدرسان کارآفرینی احصا و طبقهبندی شود. نتایج کدگذاری ها بر اساس روش گروه کانونی (7 نفر) به عنوان یک روش تحقیق کیفی، مورد بازنگری قرار گرفت. در نهایت یافته تحقیق حاکی از آن است که چارچوب ارزش های مدرسان کارآفرینی دارای دو مقوله ی ارزش های ابزاری و غایی است و مجموعاً هفت دسته ارزشهای ابزاری و دو دسته ارزشهای غایی برای مدرسان آموزش های کارآفرینی شناسایی و پیشنهاد گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying the Optimal Values of Entrepreneurship Trainers for Educating Young Entrepreneurs at Universities
چکیده انگلیسی مقاله
Professors are one of the most effective factors in educating the students and in the effectiveness of the entrepreneurial education. Undoubtedly, the value biases of the entrepreneurship trainers have a fundamental role in forming their behavior in the process of entrepreneurship education. That is why the following research problem has been raised: What are the values of the entrepreneurship trainers for training young entrepreneurs at universities? Mixed method (interview and focus group) was used to answer the problem. Structured interview was used to gather information from the professors and the students of entrepreneurship. Based on the purposive sampling, twenty four professors and students of entrepreneurship were interviewed. The interviews were continued until theoretical sufficiency was raised, in other words, untill the new responses did not have any new data. In the interviews with structured questions, the attempt was to identify the teaching and learning experiences of students and professors in such activities. Then, the results of the data analysis were reviewed based on the focus group (seven members). Finally, the results show that the framework of the values of the entrepreneurship trainers includes medium and ultimate values. Totally, seven groups af medium values and two groups of ultimate values for the teachers of entrepreneurship were identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
شیما فرخ |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_29925_a692ead01729c29db90b1407e44aeb39.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210090.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات