این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۹، شماره ۲۴، صفحات ۵-۲۸
عنوان فارسی
تبیین عوامل فرهنگی در راستای موفقیت مدیریت دانش در سازمان (مطالعه موردی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران)
چکیده فارسی مقاله
ورود موفق به عصر دانایی، مستلزم پیشنیازهای مختلف ساختاری، فرهنگی، تکنولوژیکی و انسانی است؛ موضوعی که از دیدگاه بسیاری مورد غفلت واقع شده است. بر این اساس، پژوهش حاضر به شناسایی ابعاد فرهنگی مورد نیاز در راستای موفقیت مدیریت دانش میپردازد. سوال اساسی پژوهش عبارتست است از اینکه ابعاد فرهنگی مورد نیاز در راستای موفقیت مدیریت دانش کدام است؟ وضعیت جامعه آماری مورد بررسی از نگاه ابعاد و مولفههای فرهنگی پیشگفته چگونه است و چه رابطهای بین ابعاد پیشگفته و مدیریت دانش وجود دارد. جامعه آماری پژوهش کارکنان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران است؛ نمونه آماری پژوهش نیز با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندیشده تعیین شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه حضوری بوده و از روش تحقیق توصیفی ـ میدانی استفاده شده است. نتایج حاصل از بهکارگیری روشهای آماری حاکی از آن است که مولفههای مشارکت، یادگیری، اعتماد، تسهیم دانش و رهبری دانشپرور بهعنوان مولفههای فرهنگی دانشی هستند، بین وضعیت موجود و مطلوب مولفههای پیشگفته تفاوت معناداری وجود دارد و همچنین این مولفهها بر مدیریت دانش تأثیر مثبت دارند. در پایان با توجه به یافتههای پژوهش، پیشنهادهایی به جامعه علمی و سازمانی ارایه شده است..
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Explanation of Cultural Factors in According with Knowledge Management Success in Organization: A Case Study in NIOPDC
چکیده انگلیسی مقاله
Successful advent to knowledge era requires that different structural, cultural, technological and human perquisites; the subject that has been neglected by many. Hence, this research deals with identifying the needed cultural factors in according with knowledge management success in organization. The main question is: what are cultural factors in according to knowledge management success in organization? How is the organization situation according to these dimensions and component. And which relation is there between mentioned components and knowledge management. The population of the research consists of staffs of the NIOPDC. Classified accidental method is used to determine the sample of this research. Data collection is done by in-person questionnaire and survey. The method research is field- descriptive. Finding results by using statistical methods indicate that the participation, sharing knowledge, trust, learning and knowledge productive leadership are the components of knowledge culture and there isa meaningful difference between present and appropriate situation of foregoing factors and these elements have positive effect on knowledge management. Finally, according to society research findings, some suggestions are presented to scientific and organizational.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی خیراندیش |
استادیار مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه هوایی شهید ستاری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هوایی شهید ستاری (Shahid sattari university of aeronautical engineering)
سیدحسین ابطحی | seyed hossein
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_29905_638af212f8d87803a1ad4587a459c217.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210098.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات