این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۹، شماره ۲۴، صفحات ۸۳-۱۰۲

عنوان فارسی بررسی جایگاه بازاریابی سبز در رفتار خرید مصرف‌کنندگان
چکیده فارسی مقاله جنبش بازاریابی سبز از دهه 1980 به شکلی گسترده مورد توجه سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. سازمان‌ها با تولید محصولات دوست‌دار محیط زیست به دنبال کسب مشروعیت اجتماعی، درحالی که مصرف‌کنندگان به دنبال تأثیرگذاری در بینش جامعه به مسایل زیست‌ محیطی هستند. در این راستا مقاله حاضر به دنبال آگاهی از سطح حساسیت مصرف‌کنندگان به مسایل زیست محیطی، میزان مشارکت در برنامه‌های اجتماعی مرتبط با بازاریابی سبز و سطح توجه و رعایت مسایل زیست محیطی در مصارف خود می باشد. برای آزمون فرضیه‌ها از تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شد. جامعه مورد بررسی دانشجویان دانشگاه تهران(پردیس قم) و حجم نمونه 90 نفر تعیین گردید. نتایج به دست آمده حکایت از آن دارد که مصرف‌کنندگان به محیط زیست و مسایل ناشی از آن حساسیت داشته و به برنامه‌ها و طرح‌های اجتماعی مرتبط با بازاریابی سبز توجه نموده و در آن‌ها مشارکت می‌نمایند. اما در رفتار خرید خود مسایل زیست محیطی را در نظر نمی‌گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigation of Green Marketing Position of in Consumer’s Buying behavior
چکیده انگلیسی مقاله Since 1980, green marketing movement has been widely regarded by organizations consumers. Organizations- seeking social legitimacy produce environment friendly products, while try to influence environmental issues. Hence, this paper tries to know sensitivity level of consumers to environment issues, rate of participation in social programs related to green marketing and the level of attention and respect environmental issues. Therefore - to test the hypothesis the descriptive research was used. Population of study are the students of Tehran University (Qom Campus) and samples were determined 90. The results suggest that the consumers have environment sensitivity and pay attention to have caused concern among the intellectual. Also, considered the social projects related to green marketing and can participate in it. But they neglect environment issues in their buying havior.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حقیقی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مریم خلیل |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، پردیس قم، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_29908_cf0667544a70ac114f77aa770fb9c51b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210101.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات