این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۸، شماره ۲۲، صفحات ۹۵-۱۱۴
عنوان فارسی
چاپلوسی در سازمان
چکیده فارسی مقاله
مدیران در سازمان جهت تصمیمگیری به اطلاعات صحیح نیاز دارند. گاه اطرافیان مدیر ممکن است از ارایه اطلاعات صحیح به مدیر خودداری کنند و با ستایش نابجا مدیر را اغفال نمایند. چاپلوسی اعتماد را از بین برده و شنونده را خوار میکند. همچنین به اعتبار و صداقت فرد چاپلوس لطمه وارد میکند. تملق و چاپلوسی دلالت بر ریاکاری و بیصداقتی دارد. در متون اسلامی و ادبی در خصوص پرهیز از چاپلوسی توصیههای زیادی شده است، ولی گاه در سازمانها این رفتار نامطلوب مشاهده میشود. در این مقاله ضمن پرداختن به مباحث تملق و چاپلوسی، تفاوت آن با تعریف و تمجید بیان شده است. سعدی شاعر قرن هفتم در خصوص چاپلوسی توصیههای سودمندی داشته و راههای مقابله با آن را به زبان شعر بیان نموده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازخورد، تعریف و تمجید، چاپلوسی، سعدی.،
عنوان انگلیسی
Flattery in Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Managers in the organization require the right information to decide. Sometimes those around the manager may avoid providing correct but disturbing information to the manager who may be deceived by the false praise. Flattery destroys confidence and demeans the flattered. It also hurts the flatterer by destroying his or her credibility and integrity. In Islamic and literary texts there are many advices on avoiding the act of flattery, but sometimes the existence of such undesirable behavior can be observed in many organizations. In this paper, besides discussions on flattery, the difference is distinguished from a compliment. twelfth-century poet, Saadi, had some interesting advice about flattery and expressed ways to deal with this moral issue in a poetic language.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
compliment, Feedback, flattery, Saadi.
نویسندگان مقاله
علی نصر اصفهانی | nasr esfahani
استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_28748_27d81574b459b225f8650e5c916c3e15.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210116.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات