این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۸، شماره ۲۲، صفحات ۱۱۵-۱۴۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر محتوای دروس مدیریت بر سبک یادگیری و اثر آن بر هوش معنوی دانشجویان مدیریت
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای دروس رشتههای مختلف تحصیلی (گرایشات مختلف مدیریت، پزشکی، علوم پایه، فنی- مهندسی، هنر و الهیات) دانشجویان دانشگاههای تهران، بر سبک یادگیری و هوش معنوی آنها انجام پذیرفت. در این تحقیق از مدل سبکهای یادگیری کُلب (1985) که در بر دارند? چهار شیوههای یادگیری مفهومسازی انتزاعی، آزمایشگری فعال، تجرب? عینی و مشاهد? تأمّلی میباشد، استفاده شده است. هدف پژوهش آزمون ارتباط بین میزان هوش معنوی دانشجویان مدیریت و سبکهای یادگیری آنها است، از آنجایی که وجود متغیرهای دیگر ممکن بود بر نتایج تحقیق ما تأثیرگذار باشد، لذا بررسی تأثیر محتوای دروس بر هوش معنوی و اثر آن بر سبک یادگیری را در بین رشتههای مختلف تحصیلی نیز مقایسه نمودهایم. از این رو، از دو پرسشنام? 31 سؤالی برای سنجش هوش معنوی دانشجویان (با آلفای کرونباخ 96%) و پرسشنام? 12 سؤالی کُلب (1985) برای تعیین سبک یادگیری دانشجویان (آلفای کرونباخ 87%) استفاده شده است. نمونه آماری تعداد 225 دانشجو در رشتههای مذکور است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین محتوای دروس و سبک یادگیری رابطه مثبتی وجود دارد. همچنین فرض وجود رابطه همبستگی معنادار میان هوش معنوی و سبک یادگیری فردی تأیید شد. ...
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعۀ هوش معنوی.، سبکهای یادگیری، معنویت، هوش معنوی،
عنوان انگلیسی
Survey of Management Courses Contents Effect on Learning Styles and its Influence on Students’ Spirituality Intelligence
چکیده انگلیسی مقاله
This research is implemented with the objective to survey course content effect in various academic disciplines such as: various management orientations, medicine, basic sciences, engineering, art and theology, on Tehran University students’ learning style (LS) and spiritual intelligence (SQ or SI). This study used Kolb's learning styles model (1985) which involves four learning styles; abstract conceptualization (AC), reflective observation (RO), active experimentation (AE), concrete experience (CE). The goal of this article is to examine the relationship between measures of SQ among various academic disciplines and their learning styles. Hence, two questionnaires consisting of thirty one questions for SQ evaluation (by alpha %968) and twelve questions for students learning styles measurement (by alpha %87) were used. Our statistic sample included two hundred and twenty five students. Findings of the research show that there is a positive relationship between course contents and LS. Also, the assumption of existing a significant correlation between spiritual intelligence and individual learning style was confirmed. According to the research findings, significant point is that the humanities disciplines, especially management should employ assimilation style to increase power of abstract conceptualization in their learning. But, contents of management lessons are changing in a way that the students ...
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحمان غفاری |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
آرین قلی پور |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_28749_d918872347b574982e1e8925d3a3bf11.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210117.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات