این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۸، شماره ۲۲، صفحات ۱۴۷-۱۶۸

عنوان فارسی بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی (مطالعه موردی: شعب بانک ملی شهرستان اراک)
چکیده فارسی مقاله یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر بانکداری الکترونیکی اعتماد مشتریان است. این تحقیق در بین عوامل مؤثر بر استفاده از بانکداری الکترونیک، تأثیر اعتماد و عوامل جمعیت‌شناختی مشتریان شعب بانک ملی شهرستان اراک، بر تصمیم آن‌ها برای استفاده از خدمات الکترونیکی ارایه شده توسط همان بانک، مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیق حاضر، که به صورت پیمایشی انجام شده است، 370 نفر از مشتریان بانک ملی شهرستان اراک به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند که پرسش‌نامه تحقیق را تکمیل نموده‌اند. داده‌های تحقیق با استفاده از "تکنیک رگرسیون لجستیک دو متغیره" با هدف بررسی تأثیر اعتماد، جنسیت، تحصیلات، درآمد، شغل و سن، بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی تحلیل شده است. بر اساس یافته‌های تحقیق، بین اعتماد به ساختار سنتی بانک‌ها و پذیرش و استفاده از خدمات الکترونیکی آنان، توسط مشتریان، رابطه معناداری وجود ندارد. طبق یافته‌های تحقیق، مهم‌ترین دلیل عدم پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان، عادت به استفاده از خدمات سنتی، عنوان شده است. هم‌چنین از میان عوامل دموگرافیک مورد بررسی، عوامل جنسیت و شغل مشتریان بر خلاف تصور محقق، تأثیری بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی ندارد و متغیرهای سن، تحصیلات و درآمد نیز در محدوده‌های خاصی بر پذیرش خدمات الکترونیکی تأثیر گذارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد، بانکداری الکترونیکی، بانک ملی، عوامل جمعیت شناختی.،

عنوان انگلیسی Survey of Factors Affecting on Acceptance and Use of E-Banking: A Case Study of Meli Bank in Arak
چکیده انگلیسی مقاله With respect to the increasing importance of customer-based trends, banks’ attention is more than ever focused on customer needs. Banks have recognized that it is vital to devote more efforts and initiatives to keep their customers. The demand for using new technologies to provide new banking channels for customers is known as a strategic necessity in banks. One of the important and effective factors in e-banking is customer trust. The present research chooses a new viewpoint about the trust and examines whether customer trust and perception in traditional banks would have effect on their decisions about adaptation of provided electronic services by the traditional banks. In the research, three hundred and seventy customers of Arak Melli Bank were selected randomly and using two-variable logistic regression technique, the effects of trust, gender, education, income level, occupation and age on e-banking adaptation were examined. According to the research findings, there are no meaningful relationships between the trust in traditional structure of banks and e-banking adaptation by customers. The most important reason enumerated for non-adaptation to e-banking by customers is getting the habit to use traditional services. Among the studied demographic factors, it was recognized that contrary to the researcher's expectance, ...
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله demographic factors., E-Banking, Melli Bank, trust

نویسندگان مقاله فهیمه بخشعلی |
مربی دانشگاه پیام نور شازند

سیدمجتبی حسینی فرد | seyed mojtaba
دانشجوی کارشناسی ارشد منابع انسانی دانشگاه شاهد تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

محمد رحمتی |
استادیار دانشکده مدیریت پردیس قم، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_28750_998b706fb59c17fde550581440799a44.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210118.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات