این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۸، شماره ۲۱، صفحات ۵-۳۲
عنوان فارسی
ارزشهای اسلامی در تصمیمات آمیخته بازاریابی
چکیده فارسی مقاله
رفتارهای کاری انحرافی، به رفتاری اطلاق میشود که هنجارهای سازمانی را شکسته و سلامت سازمان و کارکنانش یا هر دو را تهدید میکند.بحث کسب و کار و کارکردهای مهم آن از جمله بازاریابی، در اقتصاد اسلامی از ملاحظات و ملازمات ارزشی بخصوصی برخوردار است به طوری که پایبندی به ارزشهای اسلامی به عنوان توانمندی محوری برای بنگاههای اسلامی در نظر گرفته میشود تا تصمیمات کلیدی سازمان را حول این توانمندی اتخاذ نمایند. این پژوهش در صدد است، ارزشهای اسلامی ناظر بر تصمیمات آمیخته بازاریابی که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل میدهد را مورد بحث و بررسی قرار دهد. جهت دستیابی به این مهم با استفاده از روش کتابخانهای و با مطالعه سیره پیامبر(ص)، ائمه معصومین (ع) و با توجه به آیات قرآن کریم و نظریات اندیشمندان بنام اسلامی ارزشهای مطرح در تصمیمات آمیخته بازاریابی شامل تصمیمات محصول، قیمتگذاری، پیشبرد و توزیع استخراج گردیده است تا با معرفی آنها مساعدتی هر چند اندک برای لحاظ این ارزشهای الهی در سیاستگذاریهای مربوط به آمیخته بازاریابی فراهم گردد. بدین منظور ابتدا سیستم و چارچوب ارزشهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از آن با تمرکز برمفهوم و طبقهبندی آمیخته بازاریابی، تصمیمات محصول، پیشبرد و بازارگذاری درچارچوب ارزشهای اسلامی بیان شده.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای اسلامی، بازارگذاری.، پیشبرد، قیمتگذاری، محصول،
عنوان انگلیسی
Islamic Values in Marketing Mix Decisions
چکیده انگلیسی مقاله
Business and its main functions such as marketing has value regulations in Islamic economy. The main purpose of this paper is the indicatation of Islamic values in marketing mix decisions. To achieve this purpose , the Islamic values in marketing mix decisions include product, price, promotion and place decisions emanated from Quran and documented practices of the holy Prophet (peace be upon him) and A'immah to identifiy these values in all Islamic countries businesses that are used in marketing decisions. In this research first, we investigated the system of Islamic values and then marketing mix decisions are investigated in this framework.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Islamic values, place., price, Product, Promotion
نویسندگان مقاله
ناصر صنوبر |
استادیار گروه اقتصاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
محمد متفکرآزاد |
دانشیار گروه اقتصاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نسرین راضی |
عضو هیأت علمی دانشگاه نبی اکرم ص تبریز
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_24009_e0d3e620af22a8ca7011151a3a51a27b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210119.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات