این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۸، شماره ۲۱، صفحات ۶۳-۸۵

عنوان فارسی ماهیت هولوگرافیکی تحول در سازمان‌های عصر اطلاعات
چکیده فارسی مقاله چالش دنیای امروز برنامه‌ریزی برای تغییر نیست، بلکه یادگیری این امر است که چگونه باید با تغییر زندگی کرد و تغییر به یکی از ارکان اصلی زندگی در عصر اطلاعات بدل شده است، اما در این بین مشکل اصلی، فقدان مدل مفهومی منسجمی برای ایجاد تحول در سازمان‌ها می‌باشد که این موضوع باعث شکست بسیاری از برنامه‌های تحول سازمانی شده است. البته فقدان مدلی منسجم و در عین حال ساده برای تحول دور از ذهن نیست. از آنجایی که تحول دارای خاصیت هولوگرافیکی می‌باشد و تغییرات اجزاء بر روی کل و تغییرات کل بر روی اجزاء تاثیر می‌گذارد و به دلیل ماهیت پیچیده تحول، امکان ارایه مدلی ساده و قابل درک برای همگان وجود ندارد. از اینرو هدف این مقاله ارایه مدل هولوگرافیک تحول سازمان‌ها در عصر اطلاعات است برای تبیین ماهیت هولوگرافیکی تحول از روش مطالعه مبانی نظری تحقیق و تحلیل محتوا استفاده گردیده است . خروجی مطالعه تحقیق مدل هولوگرافیک تحول سازمانها در عصر اطلاعات است که در آن برای ایجاد تحول چهار حوزه وجدان، رفتاری، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده است که در بین این چهار حوزه می بایست تعامل همه جانبه وجود داشته باشد. گام اول ایجاد تغییر در این تعامل ... .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحول، سازمان، عصر اطلاعات، هولوگرافیک.،

عنوان انگلیسی The Holographic Nature of Change in Information Era Organization
چکیده انگلیسی مقاله Today’s challenge is learning about how to live with the change instead of planning for it and the critical point that causes the organizational change programs to fail is the lack of integrated conceptual model. To face this issue, the article has a literature review to develop a holographic model. In this model. Content analysis has been used in this article. Theresult was a holographic model. In this model, change happens in two dimensions: individual-organizational and internal-external. These dimensions made four quarters of succession in implementing the change. It has to start from individual-internal quarter but to meet this, it is necessary to change individual learning and the first step of learning is unlearning. Unlearning is forgetting what you have learned. Succession in this process depends on four things: content, context, process and differences between people and how to move thought to the transition phase.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Change, holographic, information era, organization

نویسندگان مقاله اسدا کردناییج |
استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

فاطمه طاهری |
دانشجو دکتری مدیریت دولتی پردیس قم، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

نازیلا نیاکان لاهیجی | niakan lahiji
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_24011_14d0cc26dcb7bea35297c98823f96ca3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210121.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات