این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۸، شماره ۲۱، صفحات ۸۷-۱۱۰

عنوان فارسی بررسی مفاهیم، نظریه‌ها و مدل‌های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی
چکیده فارسی مقاله مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمانهای دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است. مروری کوتاه در ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی به دلیل غلبه رویکرد اقتصادی در صدد ارائه روشهای جدید برای حداکثر سازی سود و کسب درآمد بوده است. سازمانهای اجتماعی نیز بایستی با استفاده از مفهوم کارآفرینی تحولی در ساختار سنتی خود بوجود آورند. بدیهی است روش استفاده از این مفهوم در بخش های غیر اقتصادی ویژگی خاص خود را طلب می کند. نوشته حاضر جهت دستیابی به زمینه های اجتماعی استفاده از این مفهوم و توجه به ابعاد غیر اقتصادی آن، به بررسی مفاهیم کارآفرینی و مقایسه کارآفرینی اقتصادی و اجتماعی پرداخته و با معرفی نوع شناسی و مدل های جدید از کارآفرینی اجتماعی نگاه سنتی به موسسات، نهادها و سازمانهای غیر انتفاعی را مورد نقد قرار می دهد. سپس زمینه های ظهور کارآفرینی اجتماعی، چالشها و مسائل موجود و تئوریها و مدلها آن را جهت ارائه چارچوب مناسب و گسترش مبانی نظری کارآفرینی اجتماعی مورد بحث قرار می دهد. در پایان با توجه به طبقه بندیها و مدلهای مختلف کارآفرینی اجتماعی، نوع شناسی ترکیبی و مدل جامع کارآفرینی اجتماعی استخراج شده و برای استفاده .... .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Survey of Social Entrepreneurship Concepts, Theories and Models and Designing Conceptual Model
چکیده انگلیسی مقاله The concept of entrepreneurship has derived much attention to itself from scientific boards and public and private organizations in the recent decades. A brief review on the literature of entrepreneurship reveals that due to the economic approaches taken, entrepreneurship is setting forth to find out new ways to maximize the benefit and income. At the other hand, social organizations, too, must use this concept to under go changes in their old structures. So, it is obvious that using this concept in non-economical sectors is in need of a different approach. For this reason, this article seeks to overview the basic concepts of entrepreneurship and differentiates its economical and social approaches in order to achieve to its social grounds. In addition, by exploring its typology and presenting a new model of entrepreneurship, this article criticizes the traditional view held toward private institutions and organizations. Then it discusses the main grounds in which social entrepreneurship can emerge, plus its challenges, its current issues, its theories and models in an appropriate structure, so as to elaborate on the basics of social entrepreneurship. At the end, according to typology and models of social entrepreneurship is suggested an integration typology ... .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید حسین ابطحی | seyed hossein
استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

فتاح شریف زاده |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

حبیب ابراهیم پور |
استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه محقق اردبیلی (Mohaghegh ardabili university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_24012_732ca21d1171e2056f296f7fce860670.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210122.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات