این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۷، شماره ۲۰، صفحات ۵۷-۷۸

عنوان فارسی همسوسازی نسبی اهداف فردی و سازمانی
چکیده فارسی مقاله توجه به همسو سازی نسبی اهداف فردی و سازمانی ایجاب می‌کند تا این واقعیت در نظر گرفته شود که به دلایل متعدد، گاهی بین اهداف فرد و اهداف سازمان برخورد و کشمکش ایجاد می‌گردد. این دو می‌توانند گاهاً در تضاد باشند و بنابراین یکی از مشکلات عمده‌ای که مدیریت با آن روبرو می‌باشد یافتن ابزار و وسایلی در جهت به سازش کشیدن آنان است. در این مقاله تلاش می‌گردد تا عوامل مؤثر بر همسوسازی نسبی اهداف فردی و سازمانی مورد بررسی گیرد. در این راستا کلیه عوامل در قالب هفت شاخص: مدیریت بر مبنای ارزش؛ معنویت در محیط کاری؛ شفافیت، نظام انگیزشی پرداخت؛ نظارت و کنترل؛ عدم اطمینان محیطی؛ و مدیریت مشارکتی مطرح گردیده است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی- پیمایشی می‌باشد و جامعه آماری را کارکنان شاغل در شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت تشکیل می‌دهد. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که کلیه عوامل ذکر شده در همسوسازی نسبی اهداف فردی و سازمانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و بین آنان رابطه معنادار و مستقیم وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relative Alignment of the Individual Goals and Organizational Goals
چکیده انگلیسی مقاله Paying attention to the relative alignment of individual and organization goals requires that this fact be considered sometimes happens struggle between these two phenomena for several reasons. these two can be in conflict with one another. hence, one of the primary problem that managers are encountered, is that they attempt to combine and reconcile two somewhat contradictory issues, and they attempt to achieve some tools to help them to align and compromise these goals. in this article, we effort to examine factors which are effective on the relative alignment of individual and organization goals. to do so all factors are discussed in seven indicators: management by value, workplace spirituality, transparency, incentive compensation system, control, environmental uncertainty, participative management. the statistical community is composed of the working staff in the Mind and Design Corporate Behsaz Melat.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید رضا سید جوادین | seyed reza
استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهروز پورولی |
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_22980_dd75246dc992f1af9f365812f582c74e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210130.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات