این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۷، شماره ۱۹، صفحات ۱۴۱-۱۱۹
عنوان فارسی
بدبینی سازمانی: علل و پیامدهای آن
چکیده فارسی مقاله
بدبینی سازمانی، یکی از موضوعات مهم رفتاری است که بر عملکرد کارکنان و در نهایت بر کارآمدی و اثربخشی سازمان مؤثر میباشد. این مقاله به مفاهیم اصلی بدبینی سازمانی و رابطه آنها با دیگر مفاهیم سازمانی میپردازد. در ابتدا، مفهوم بدبینی از نگاه رویکردهای روانشناسی و منابع اسلامی مورد بررسی قرار گرفته، سپس ضمن تعریف بدبینی سازمانی، به متغیرهای تأثیرپذیر پیامدهای بدبینی در سازمان پرداخته میشود. در ادامه مدلی در مورد عوامل تأثیرگذار و پیامدهای آن ارایه میشود. این مدل از طریق انتخاب مجموعهای از متغیرها میتواند به درک بدبینی سازمانی کمک نماید. در نهایت، نتایج حاکی از آن است، از آن جایی که بدبینی سازمانی ویژگی ذاتی نیست، میتواند به وسیله سازمانها مدیریت شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Organizational cynicism; causes and effects
چکیده انگلیسی مقاله
Organizational cynicism is one of the most important behavioral issues that influences the performance of employees and the efficiency and effectiveness of an organization. This article contains the original concepts of organizational cynicism and it's relation to the other organizational concepts. First, the concept of cynicism and its related psychological and Islamic approaches are discussed. Then, along with the organizational cynicism definition, effected variables of cynicism in organizations are investigated. then a model about the influencing factors and the results of cynicism is designed. This model makes it easy to understand the antecedents of organizational cynicism with selecting a set of variables. Finally, it can be claimed that organizational cynicism can be handled by organizations, since it is not a inborn characteristic.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اکبر حسن پور |
دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
روح الله نوری |
دانشجوی دوره دکتری مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجتبی کیایی |
دانشجوی دوره دکتری مدیریت دولتی واحد علوم و تحقیقات تهران
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_22847_3f451aaed151ede3198d80c7438ebe71.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210140.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات