این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۷، شماره ۱۹، صفحات ۱۴۳-۱۶۲
عنوان فارسی
بررسی گرایش خریداران در فرایند تصمیمگیری در بازار تلویزیون در شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله
شتاب روزافزون در انجام مطالعات و تحقیقات بازاریابی و اهمیت آن در تولید و مصرف عصر حاضر باعث شده است تا رضایت مشتری و تحقق خواسته او در صدر اهداف شرکتها قرار گیرد. هدف اصلی این تحقیق بررسی گرایش خریداران در فرایند انتخاب و تصمیمگیری در بازار تلویزیون در شهر اصفهان میباشد. تحقیق حاضر از نظر نحوه گردآوری دادهها توصیفی ـ پیمایشی و نوع تحقیق بر مبنای هدف، کاربردی است. جامعه آماری در تحقیق حاضر، خریداران تلویزیون در شهر اصفهان میباشند و نمونهگیری به شیوه تصادفی ساده انجام گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش، کارایی، حجم خرید، مزایا و تنوع در تصمیم خرید مشتریان در هنگام انتخاب تلویزیون مؤثر میباشد و عوامل فوق از عناصر اصلی و تعیین کننده گرایش خریداران در هنگام خرید محصولات میباشد. همچنین عنصر ارزش رتبه اول را از دیدگاه خریداران در تصمیم خرید آنان کسب نمود. با توجه به نتایج حاصل از آزمون همبستگی، وجود رابطه معنادار بین ارزش و تنوع تأیید نگردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایت مشتری.، فرایند تصمیمگیری، گرایش خریدار،
عنوان انگلیسی
The study of TV set customer tendencies in decision making process in Isfahan city market
چکیده انگلیسی مقاله
Understanding customers’ needs and wants, through their view, will help to generate a stronger and more strategic focus on the achievement of marketing objective and customer satisfaction. This study is an applied research with descriptive analytical methodology. The research was carried out among buyer of Television sets in Isfahan The sample size was 195 which have been selected randomly from the population (customers). The results of research showed that value, viability, volume, virtue and variety had an influence on customer decision making. These elements are very important at determining buyer tendencies. Results of Freidman Test, about the relative importance of different elements of buyer disposition indicated that value is in the first rank of importance among other elements. Results of correlation test indicate that there isn’t any significant relationship between value and variety
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی عطافر |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
سمیه محمودی |
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_22848_9b9959c22dbeb9ea4dfe900dd90039f1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210141.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات