این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۶، شماره ۱۸، صفحات ۱۲۳-۱۵۱

عنوان فارسی شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم
چکیده فارسی مقاله در این مقاله به منظور شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم، نخست مدیریت مشارکتی، آموزش، فراهم کردن منابع، فراهم کردن اطلاعات، پیوند با نتایج، برانگیختگی هیجانی، پرورش تجارب برتری شخصی، ایجاد اعتماد، الگوسازی، حمایت کردن، داشتن هدف‌های روشن و ویژگی‌های جمعیت شناختی به عنوان متغیرهای مستقل و توانمندسازی روان‌شناختی به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده و سپس ارتباط متغیرهای مستقل و متغیر وابسته با توجه به داده‌های پرسش‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل در سطح اطمینان 95% حاکی از آن است که بین آموزش، پرورش تجارب برتری شخصی و فراهم کردن منابع با توانمندسازی روان‌شناختی رابطه معناداری وجود ندارد و سایر متغیرها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با توانمندسازی روان‌شناختی رابطه دارند. در رابطه با متغیرهای مستقل، نتایج نشان می‌دهد که ارتباط میان مدیریت مشارکتی با توانمندسازی روان‌شناختی در سازمان نسبت به سایر متغیرها در حد بالایی قرار دارد. هم‌چنین طبق این نتایج، متغیر وابسته، یعنی توانمندسازی روان‌شناختی در حد بالایی ارزیابی شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying variables related to employee’s psychological empowerment in Qom education organization
چکیده انگلیسی مقاله In this article inorder to identify variables related to employee’s psychological empowerment in Qom Education Organization, at first, psychological empowerment and it’s components (trust, impact, self-determination, meaning, competence) are set as a dependent variable and participative management, training, fostering personal mastery experiences , amotional erousal, connecting to outcomes, having clear vision and goals, providing information, providing resource, modeling, providing support, creating confidence and demographic characteristics are set as independent variables and then the relationship between independent variables and dependent variable are surveyed based on questionnaire?s data. The results show that there is a direct relationship between “having clear vision and goals”, “connecting to outcomes” and “demographic characteristics (education and gender)” and psychological empowerment. And there is an indirect relationship between other independent variables (with the exception of traning ,fostering personal mastery experiences and providing resource) and psychological empowerment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهره فیضی |
استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور

آسیه ذوالفقاری مقدم | zolfaghari moghadam
کارشناس ارشد رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_22773_e3977acd4c608f9c7a84cbd94d11b850.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210147.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات