این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۶، شماره ۱۸، صفحات ۱۶۹-۱۸۰
عنوان فارسی
بازاریابی سیاسی؛ پیش به سوی سازمانهای سیاسی بازار محور
چکیده فارسی مقاله
بازاریابی سیاسی از بسیاری جهات مشابه بازاریابی در دنیای کسب و کار است. در بازاریابی کسب و کار، فروشندگان، کالاها، خدمات و ارتباطات را روانه بازار میکنند و در عوض پول، اطلاعات و وفاداری مشتریان را دریافت میکنند. در مبارزات سیاسی نیز کاندیداها، وعدهها، حمایتها، خط مشیها و ویژگیهای شخصی شان را به رأیدهندگان عرضه میکنند و در مقابل، آرا و کمکهای داوطلبانه آنان را دریافت میکنند. به علت این همسویی در حوزههای مختلف بازاریابی، برخی مفاهیم و ابزارهای بازاریابی بین بازاریابی کالا و خدمات و بازاریابی سیاسی مشترک است و برخی از اصول بازاریابی کسب و کار برای اعمال در سیاست نیازمند تعدیل هستند. مقاله حاضر در پی تبیین مفهوم بازاریابی سیاسی با توجه به مفهوم STP در بازاریابی کسب و کار است و در این راه، تعاریف، مفاهیم، تفاوتها و شباهتهای این دو نوع از بازاریابی و نیز ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی سیاسی بیان میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Political marketing: towards market oriented political organizations
چکیده انگلیسی مقاله
Political marketing shares many characteristics in common with marketing in the business world. In business marketing , sellers dispatch goods, services, and communications[e.g.advertising] to the market and in return, money [consumer purchases], information [consumer research], and customer loyalty are received. In political campaigns, candidates dispatch promises , favors , policy preferences , and personalities to a set of voters in exchange for their votes, voluntary efforts, policy preferences, and personalities to a set of voters in exchange for their votes , voluntary efforts , or contributions [kotler and kotler, 1999]. Many concepts and tools are shared by marketing goods and services and political marketing. This conceptual paper explain the PM concept, similarities and differents between PM and BM, and explain how using of STP process in PM.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Market segmentation, PM Tools., political marketing, STP
نویسندگان مقاله
بهرام خیری |
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
منصوره عباسعلی زاده |
کارشناس ارشد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_22775_6cd04927ea773c86950241f4e8da762d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210149.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات