این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۶، شماره ۱۷، صفحات ۱۱۱-۱۲۹
عنوان فارسی
تحلیل رابطه و تأثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی در گروه صنعتی سدید)
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینی از دید دانشمندان علوم اجتماعی، فرآیندی است که در شبکه متغیری از روابط اجتماعی واقع شده است. این روابط اجتماعی میتواند رابطه کارآفرین با منابع و فرصتها را محدود یا تسهیل نماید. اکثر تحقیقات صورت گرفته در مورد کارآفرینی سازمانی، از نوع تعیین ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان بوده و توجه به شبکه روابط اجتماعی یا سرمایه اجتماعی نادیده گرفته شده است. در عین حال، امروزه نگاه جدی به مقوله کارآفرینی در سازمان های صنعتی وجود ندارد. این امر میتواند ناشی از دلایل مختلف از جمله نادیده گرفتن روابط و شبکه های اجتماعی باشد. از این رو هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه و تاثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی است. جهت دستیابی به این هدف، فرضیه اصلی به صورت وجود رابطه معنی داری بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی و مبتنی بر مدل مفهومی تعریف شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of the relationship and effect of social capital on organizational extrepeneurship
چکیده انگلیسی مقاله
From the view of social science scholars, entrepreneurship is a process that has been located in a volatile network of social relationships and these relations can facilitate or limit ties between entrepreneur with resources and opportunities. Already most of researches on organizational entrepreneurship have been about personality characteristics of entrepreneurs and these researches have neglected the social relationships network or Social Capital. Moreover, industrial organizations today do not pay serious attention to entrepreneurship because of different causes including weak communication networks inside organizations. Therefore this research considers relationship among social capital Intrapreneurship. For accomplishing this objective, main hypothesis of this research is: “There is significant relationship among social capital and Intrapreneurship”. This hypothesis analyzed with sampling and data collecting from statistical society by Pearson Correlation Test. Results of this research in Sadid Industrial Group indicate that there are significant and positive relationships among social capital (and its dimensions) with Intrapreneurship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رحمت الله قلی پور |
استادیار دانشکده مدیریت، پردیس قم، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهرداد مدهوشی |
دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
وحید جعفریان |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_22766_4ebc8c74a0bcb06bb07d93989d337699.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210154.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات