این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۶، شماره ۱۷، صفحات ۱۳۱-۱۵۶
عنوان فارسی
تبیین شاخصهای شناسایی موانع ایجاد دانش در سازمانهای پژوهشی
چکیده فارسی مقاله
بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و آینده نگرها بر این عقیدهاند که در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد ” عصر دانش و دانایی“ ساخته است. آثاری که این تغییر میتواند در موفقیت و احیاناً شکست سازمانها ایفا نمایند، امری است که توجه تمامی سازمانها را به خود معطوف نموده است یکی از این تغییرات حرکت سریع به سمت به کارگیری دانش در تمامی فرآیندها و عملیات سازمانهاست. در این مقاله که حاصل یک طرح پژوهشی است تلاش شده است تا به مقوله مدیریت دانش در سازمان پرداخته شود. ابتدا پیشینه مباحث و تحقیقات مربوط مدیریت دانش شامل تعاریف، مدلهای ارزیابی دانش سازمانی و مدلهای شناسایی موانع مدیریت دانش و سپس موانع مدیریت دانش در یک سازمان پژوهشی و ایجاد کننده دانش از طریق مختلف مورد شناسایی قرار گرفته و در پایان مدل عملیاتی و شاخصهای شناسایی موانع مدیریت دانش در سازمان ارائه گردیده
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The explanation of indexes knowledge creation barriers in the research Organizations
چکیده انگلیسی مقاله
The opinion of many of economists, experts and futurists is that in the resent years has been happened the big change like as the industrial revolution. This revolution entered the world in to the "knowledge era". The positive and negative effects of this change that can be make the organizations have been succeeded or failured, are important issue in front of organizations and their desecion makers. Moving toward applying knowledge in the all of organizational processes and operations is one of the important issues of this change. In this paper is the conclusion of the research project, I tried to discuss about organizational knowledge. The first step was literature review of knowledge management include of definitions, organizational knowledge assessment models and knowledge creation barriers identification models. The second step was identifying of knowledge creation barriers in the research organization through delphi technic and ...
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح الله نوری |
پژوهشگر گروه پژوهش های فناوری اطلاعات مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و دانشجوی دکترای مدیریت دولتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی (Institute for trade studies and research)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_22767_fb31697c76d19330fe0fc9c7f839db00.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210155.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات