این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۵، شماره ۱۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین آموزش‌های ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان (در سازمان جهاد کشاورزی استان قم)
چکیده فارسی مقاله چکیده پژوهش‌ها نشان می‌دهند آموزش ضمن خدمت یکی از راه‌هایی است که قاعدتاً می‌بایست حس توانمندی کارکنان را پرورش دهد. در این پژوهش، ضمن بررسی رابطه بین آموزش‌های ضمن خدمت جاری سازمان و توانمندسازی کارکنان، سطح توانمندی کارکنان نیز سنجیده شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان رسمی دارای مدرک لیسانس و بالاتر سازمان جهاد کشاورزی استان قم، تشکیل می‌دهند. داده‌های مربوط به ساعات آموزش ضمن خدمت کارکنان از شناسنامه‌های آموزشی آنان استخراج شده، داده‌های مربوط به سطح توانمندی کارکنان نیز از طریق مصاحبه و پرسشنامه به دست آمده است. همچنین در این تحقیق، متغیر سابقه خدمت نیز به عنوان متغیر مداخله‌گر وارد معادله شده است که داده‌های مربوط به آن از طریق بررسی اسناد و مدارک سازمان جمع آوری شده است. نتایج تحقیق نشان می دهند که سطح توانمندی کارکنان مورد بررسی در این سازمان، در تمامی ابعاد بالاتر از میانگین است؛ اما بین سطح توانمندی آنان و ساعات آموزشی ضمن خدمت طی شده، همبستگی مشاهده نشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey of the relationship between in- service training and employee empowerment
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Employee empowerment, as a modern approach for interior motivation of job, means to release employees' interior powers, to prepare groundwork, and to create opportunities for developing talents, abilities, and individuals' competences. This research, based on Whetten and Cameron model, is carried out according to the matter that empowerment is multilateral and five dimensions that are meaningfulness, choice (self-determination), competence, impact and trust are emphasized. With regard to the matter that the education of employees and development of their profession is the main part of empowerment program, the current research aims to study in-service training of Qom Agriculture Organization. To do this, statistic community of officials who have bachelor degree of higher degrees are selected and counted. The results of research reject all assumptions that there is meaningful relationship between in-service education and employee empowerment.(In this research all hypothesis’s P-Value are more than 0/05) However the secondary result that is gained and is very joyful is that the level of employees' capability in all dimensions of psychological empowerment is higher than the average.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن زارعی متین | zarei matin


قنبر محمدی الیاسی | ghanbar mohammadi


زینب صنعتی |



نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_27603_6146079894b47a08f2b20bba499eb4bf.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210160.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات