این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مسؤولیت اجتماعی و اخلاق کار در مدیریت کیفیت نوین
چکیده فارسی مقاله
به دلیل رشد و توسعه سازمانها و افزایش نقش آنها در اجتماع، پیامدهای اجتماعی فعالیتهای سازمانها و تاثیرات آنها بر ذینفعان مختلف اهمیتی روز افزون یافته است؛ به گونهای که عملکرد اخلاقی و اجتماعی سازمانها بر عملکرد کلی سازمان تاثیرات بزرگی دارد. امروزه، جامعه نسبت به اقدامات سازمانها بسیار حساس تر از قبل شده است و بویژه در مقابل فعالیتهای غیراخلاقی سازمانها بسرعت و به طرق مختلف واکنش نشان میدهد. بر همین اساس است که معیارهای اخلاقی و اجتماعی در مدلهای مختلف مدیریت کیفیت بالاخص مدلهای نوین مدیریت کیفیت، نقش عمدهای را ایفا میکنند. موضوع مدیریت کیفیت دیگر صرفاً به محیط درونی سارمانها محدود نمیباشد، بلکه عرصههای بسیار گسترده تری از جمله جامعه و محیط بیرون سازمانها را دربر میگیرد. در این گفتار، ضمن مروری بر مفاهیم مدیریت کیفیت، مسؤولیت اجتماعی سازمان و اخلاقیات کسب و کار، ارتباط این مفاهیم بسیار مهم با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته است، و اقداماتی که سازمانها بایستی در جهت ارتقای کیفیت و در جهت مسؤولیت اجتماعی انجام دهند، مشخص میگردند. در پایان، پیشنهادهایی برای مطالعات بعدی ارائه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Work ethics social responsibility in modern quality management
چکیده انگلیسی مقاله
Because of the expansion of the organizations and due to the increase of their role in the society, ethical and social subsequences of their operations and their effects on different stakeholders have become very important and serious. Therefore ethical and social performance of the organizations has numerous effects on organizations` overall performance. Today, society is more sensitive to organizations` activities than before; especially it would react immediately and in various ways against to organizations` unethical behavior. Thus, ethical and social attributes play a vital role in different managerial implications and models. Quality management is one of these and new models and theories of it emphasize on these attributes. Nowadays, quality management is not limited to internal organization environment, but it encompasses very extensive spherers including society and external environment of the organizations. In this paper, quality management, corporate social responsibility, work ethics, and the relationships of these important concepts, are addressed and therefore, necessary activities that organizations should do for promoting quality along with realizing corporate social responsibility, specified. At the end, some suggestions are provided for future studies
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی ابزری |
مهدی یزدان شناس |
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_19357_e700fe1748228ea7cb3964e479382921.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210164.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات