این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
کاربردچارچوب ارزشهای رقابتی در پژوهشهای فرهنگ سازمانی
چکیده فارسی مقاله
این مقاله، با مرور روش شناسیهای مورد استفاده در پژوهشهای فرهنگ سازمانی، به این موضوع اشاره میکند که چارچوب ارزشهای رقابتی از جمله مدلهایی است که بر مبنای آن میتوان نسبت به پژوهش در حوزه فرهنگ سازمانی اقدام نمود. استفاده از این چارچوب در مطالعه فرهنگ سازمانی گویای نوعی حرکت به سمت فاصله گرفتن از رویکرد کیفی است که وجه مشخص اکثر پژوهشهای فرهنگی محسوب میشود. با توجه به اینکه چارچوب مذکور از سوی تعداد قابل توجهی از پژوهشگران به کار گرفته شده، در این مقاله برخی از مهمترین این مطالعات مورد اشاره قرار گرفته و با اشاره به ابعاد مختلف این موضوع و ویژگیهای مثبت آن، تلاش شده است تا ضمن تشویق پژوهشگران به توسعه این الگو در حوزه مدیریت فرهنگ سازمانی، توجه مدیران و کارشناسان سازمانها را نیز به ضرورت استفاده از این روش برای شناخت و تغییر فرهنگ سازمانی جلب نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چارچوب ارزشهای رقابتی، فرهنگ سازمانی، فرهنگ همکاری،
عنوان انگلیسی
Application of the competing values framework in organizational culture researches
چکیده انگلیسی مقاله
This paper, reviews the methodology used in the researches of organizational culture and points out that the framework of competing values is among the models which can be used as a base for researching in organizational culture field. Using this framework in organizational culture studies indicates a sort of moving toward taking distance from qualitative approach which is feature of most cultural researches. Since the above mentioned framework had been used by a considerably high number of the researchers, the paper deals with some of the most important studies and points to different dimensions of the issue and its positive features, and tries to encourage the researchers to expand this pattern in the field of the management of organizational culture and attract the attention of the managers and experts of the organizations to the necessity of using this method to recognize and change the organizational culture
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حبیب اله رعنایی کردشولی | habib allah ranaei
سید فرامرز قرآنی | seyed faramarz
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_19360_3d517e45f8be85fbe9ff1f499934e5a5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210167.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات