این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی وزن‌دهی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان در صنعت خودرو با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP )
چکیده فارسی مقاله امروزه بنگاه‌هایی در کسب سود موفق می‌گردند که در جلب رضایت مشتریان خود در بازارهای هدف بیش‌تر تلاش نمایند.خریداران امروز باانبوهی از محصولات مواجه هستند و انتظارات آن‌ها در مورد کیفیت کالاها و خدمات با گذشته تفاوت زیادی دارد.باتوجه به این واقعیت‌ها،خریداران،کالاها و خدماتی راانتخاب خواهند کرد که با نیازها و انتظارات آن‌ها مطابقت بیش‌تری داشته باشد. وظیفه بخش بازاریابی شرکت‌ها ایجاب می‌کند که عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان را شناسایی و جهت جلب رضایت مشتریان خود تلاش نمایند. تحقیق حاضر به منظور وزن‌دهی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان خودروهای سواری(پراید 141 و زانتیا) از شرکت سایپا در شهرستان شیرازکه طی فروردین ماه 1382 تا فروردین ماه 1384 خودرو خود را خریداری نموده اند(N=1038)، با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی صورت گرفته است. ابتدا عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان بااستفاده از منابع موجود و نظرات کارشناسان فنی شرکت سایپا شناسایی و سلسله مراتب درخت تصمیم طراحی شده؛ سپس به وسیله پرسشنامه و مصاحبه، داده‌های لازم جمع آوری و با نرم افزار Expert Choiceمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بر اساس نتایج تحقیق، «ویژگی‌های خودرو» دارای بیش‌ترین وزن نسبت به عوامل دیگر در رضایت مشتریان خودرو حائز اهمیت می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Weighting and ranking the factors which influence customer satisfaction in the automobile industry, using AHP method
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, companies which try to provide better satisfaction and delight, to their customer in the target market will be much more successful in acquiring profit. Today, buyers have enormous options in choosing products and services, and their expectations of products and services quality are far different from the past. With regard to these facts, therefore, buyers will choose those products and services which have the greatest conformity to their needs and expectations. One of the main tasks of companies marketing department, is to identify the factors which influence customers’ satisfaction and also to provide the best solution to customers’ needs and wants. This survey had weighted and ranked the factors which influence the satisfaction of the customers who had purchased automobiles (namely PRIDE 141, XANTIA) from Sypa automobile manufacturing company in Shiraz province during April of 2003 until April of 2005 (N = 1038), using AHP method. First of all, the influential factors of customer satisfaction, using the existing sources and the company’s technical experts’ viewpoints and decision making tree hierarchy, are outlined. Then, via questioners and interviews, the necessary data are collected and then analyzed using “Expert Choice” software. At the end, according the result of the survey, the specifications of these automobiles had the greatest relative weight in compare to other factors which influence the customer satisfaction and are of more importance
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود فیروزیان |


مقدسه محمدیان |


هادی غفوریان |



نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_19343_7e97091af6d8bcfa0b0b45537f666011.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210179.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات