این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۲۳۱-۲۵۲

عنوان فارسی ارائۀ نقشۀ راه همراستاسازی استراتژیک مدیریت دانش در سازمان‎های دولتی ایران (مطالعۀ موردی: شرکت برق منطقه‎ای تهران)
چکیده فارسی مقاله شناسایی و مرتفع­سازی نیازهای دانشی و از همه مهم­تر همراستاسازی مدیریت دانش با استراتژی کسب­و­کار، از جمله دغدغه­های اصلی پیش روی مدیران است که نیاز به نقشۀ راه همراستاسازی استراتژیک مدیریت دانش را ضروری می‎کند. به‎منظور رفع چالش همراستاسازی مدیریت دانش با نیاز­های کسب­وکار، در این مقاله به ارائۀ نقشۀ راه جامع همراستاسازی پرداخته می‎شود که دربرگیرندۀ بهترین اقدامات و عوامل حیاتی موفقیت در پیاده­سازی مدیریت دانش است. این پژوهش با بهره‎مندی از رویکرد پیمایشی، به نظرسنجی خبرگان در خصوص معماری نقشۀ راه همراستاسازی مدیریت دانش می‎پردازد و به‎کمک رویکرد ارزشیابی، کاربرد نقشۀ راه را در شرکت برق منطقه­ای تهران نشان می‎دهد. نمونه‎گیری پژوهش به روش قضاوتی است. به‎منظور تحلیل داده­ها نیز از روش­های آمار استنباطی و توصیفی استفاده شده است. نقشۀ راه همراستاسازی از پنج سطح تشکیل شده است که هریک از سطوح دربرگیرندۀ مؤلفه­های خاصی هستند. در ارزیابی صورت گرفته، شرکت برق منطقه­ای در سطح دوم بلوغ همراستاسازی استراتژیک مدیریت دانش قرار دارد. با استفاده از نتایج ارزیابی، استراتژی­های آتی، اولویت­های تمرکز و سرمایه­گذاری حوزۀ مدیریت دانش سازمان برای بهبود مشخص شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Introducing KM Strategic Alignment Road Map in Iranian Public Agencies Studied in Tehran Regional Electricity Company
چکیده انگلیسی مقاله Effective and on time satisfaction of organizational requirements, implementation of KM projects and above all aligning KM with business strategies are the main concerns of executives which make the existence of KM strategic alignment roadmap necessary. In order to address challenges of aligning KM with critical business needs, this paper proposed a comprehensive road map of alignment with best practices and critical success factors of KM implementation. By applying survey approach, we investigated opinions of experts which were related to the KM alignment roadmap architecture and customization of roadmap factors. Then, by using evaluating research, the application of roadmap illustrated in Regional Electricity Company. Sampling method was purposeful (judgmental) which is a non-random method. Data were analyzed by descriptive and inferential statistics. The proposed roadmap had five levels with specific factors. Regional Electricity Company was in the second level of KM strategic alignment. By applying developed road map in Regional Electricity Company, current maturity of strategic aligning KM, strength and weak points of KM project were identified. Consequently, by considering the results of assessment, future strategies, focus and investment priorities of KM were extracted.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مونا جامی پور | jami pour
استادیار مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه حضرت معصومه س ، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه حضرت معصومه (Hazrat e masoumeh university)

حمیدرضا یزدانی |
استادیار مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

فرشته صادقی |
کارشناس‎ارشد واحد آموزش و منابع انسانی، شرکت برق منطقه‎ای، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_55716_ff15700e7a70ee7da9495906d5adb653.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210195.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات