این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۷۳-۳۹۲

عنوان فارسی شناسایی منابع و روش‎های یادگیری کارآفرینان اینترنتی ایران: سنخ‎شناسی و الویت‎بندی روش‎های یادگیری
چکیده فارسی مقاله روش­هایی که کارآفرینان اینترنتی دانش­ها، مهارت­ها و بصیرت­های مرتبط با کسب‎وکارهایشان را شناسایی و کسب می‎کنند، بر ایجاد و ادارۀ اثربخش این نوع از کسب‎وکارها تأثیر شایان توجهی می‎گذارد. از این رو، این مقاله درصدد است با توجه به تنوع روش­های یادگیری‎ای که کارآفرینان اینترنتی استفاده می‎کنند، آنها را شناسایی و اولویت­بندی نماید. به این منظور، ابتدا مصاحبه­های نیمه­ساختاریافته­ای با 10 کارآفرین موفق اینترنتی انجام گرفت و به‎کمک روش کدگذاری، روش­های یادگیری متداول کارآفرینان اینترنتی شناسایی شد. در مرحلۀ بعد با توزیع 376 پرسشنامه و تحلیل واریانس فریدمن، روش­های برتر یادگیری اولویت‎بندی شدند. یافته‎های این پژوهش چهار منبع عمدۀ یادگیری را بدین شرح شناسایی کرد: یادگیری از آموزش ـ انتشارات، یادگیری از کار ـ وظیفه، یادگیری از تعاملات اجتماعی ـ انسانی و یادگیری از تقلید ـ الگوبرداری. همچنین نتایج اولویت­بندی روش­های یادگیری نشان‎دهندۀ آن است که روش­های یادگیری از طریق مشاهده و الگوگیری از بهترین وب‎سایت‎ها، مطالعۀ مطالب وب‎سایت­ها و تفکر و ابتکار عمل فردی دربارۀ چگونگی حل مسائل، سه روش عمدۀ یادگیری میان کارآفرینان اینترنتی در ایران بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification of Learning Sources and Methods for Iranian Internet Entrepreneurs: Typology and Prioritization of Learning Methods
چکیده انگلیسی مقاله Internet entrepreneurs methods for identification and use of knowledge, skills and insights related to their business, have major impacts on creation and effective management of such businesses. Due to the diversity of learning methods used by internet entrepreneurs, this article intended to identify and prioritize them. In order to do so, semi-structured interviews were conducted with 10 successful internet entrepreneurs and by means of coding method, conventional learning methods for internet entrepreneurs were identified. Then, by distribution and using Friedman analysis of 376 questionnaires, superior learning methods were prioritized. Findings of this study indicated four major sources of learning as follows: learning from teaching – publications, learning from work – task, learning from social-human interaction, and learning from imitation – benchmarking. Furthermore, learning methods prioritization results showed that observation and imitation of best websites, reading websites content, personal thoughts and initiatives of problem solutions are three main methods of learning for Iranian entrepreneurs.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
دانشیار گروه توسعۀ کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

رضا زعفریان |
استادیار گروه توسعۀ کارآفرینی، دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهاره مافی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_57163_fa90399948a359aea447208a369b284f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210196.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات