این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۲۹۵-۳۱۴
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر موفقیت پیادهسازی تجارت اجتماعی در ایران با استفاده از AHP فازی
چکیده فارسی مقاله
شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر موفقیت پیادهسازی تجارت اجتماعی در ایران با استفاده از AHP فازیچکیده: تجارت اجتماعی بهعنوان روش نوینی برای افزایش فروش، کاهش هزینههای بازاریابی و افزایش مشتریان معرفی شده است. این رویکرد ترکیبی از تجارت، ارتباطات افراد و فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی مبتنی بر وب 2.0 است و به همین ترتیب موفقیت آن از عوامل مختلف مبتنی بر کسبوکار، افراد و فرهنگ و فناوری تاثیر میگیرد. این مطالعه ابتدا مبتنی بر مطالعات کتابخانهای این عوامل را شناسایی و در شش گروه زیرساخت فنی، اقتصادی، منابع انسانی، فرهنگی، قوانین حاکم بر کشور و سبک مدیریت و کسبوکار دستهبندی میکند. سپس، با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP ) فازی به تعیین اولویت این عوامل پرداخته شده است. نوآوری این پژوهش، استخراج فهرست جامعی از عوامل و نیز اولویتبندی آن بر طبق شرایط خاص کشور ایران میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying and Ranking the Effective Factors on Successful Implementation of Social Commerce in Iran, Using AHP Fuzzy
چکیده انگلیسی مقاله
Social commerce has been introduced as a new approach to increase sales, number of customers and reduce marketing expenditures. This approach is a combination of business, communication between people, as well as communicative and informative technologies based on web 2.0 Its achievement originated from different factors relied on business, individuals, culture, and technology. These factors have been primarily identified on the basis of library researches and classified into six infrastructural groups including: technical, economical and human resources, cultural, rules governing the countries, style of management, and business. Then, it identified priority of the factors by using the fuzzy analytic hierarchy process (AHP). Innovation of this research was to extract a comprehensive list of factors and to prioritize them based on specific conditions in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا رحیمی |
کارشناسارشد تجارت الکترونیک، دانشکدۀ مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
ندا عبدالوند |
استادیار مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_57231_a25fe2af6687024b0c36f57279ae09a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210199.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات