این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۲۷۳-۲۹۴
عنوان فارسی
مطالعهای کیفی از عوامل حیاتی موفقیت پروژههای برنامهنویسی تلفن همراه
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر شناخت عوامل حیاتی موفقیت تیمها و شرکتها در پروژههای برنامهنویسی موبایل است. برای شناخت این عوامل از رویکرد کیفی و پژوهش از نوع روش تحلیل محتوا استفاده شد. مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 14 نفر از توسعهدهندگان و خبرگان برنامههای کاربردی تلفن همراه برای گردآوری دادهها انجام شد. مرور پژوهشهای قبلی 9 عامل حیاتی موفقیت را نشان می داد که پس از تحلیل مصاحبهها این تعداد به 12 عامل افزایش یافتند؛ تجربه مشتری، استراتژی و مدیریت پروژه، پشتیبانی و ارتقا، مدل کسبوکار، برنامهریزی و هدفگذاری، مسائل مالی و بودجهبندی، بازاریابی و نیاز مشتریان، زیرساخت، مسائل فنی و طراحی، عوامل زمینهای، کار تیمی و مسائل نیروی انسانی مهمترین عوامل حیاتی موفقیت در پروژههای برنامهنویسی موبایل هستند. با توجه به یافتههای تحقیق حاضر و بر اساس چارچوب مدل پارادایم تحقیق کیفی، عوامل تجربه مشتری، کار تیمی و عوامل زمینهای مقولههای محوری پژوهش هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Critical Success Factors of Mobile Application Development Projects: A Qualitative Study
چکیده انگلیسی مقاله
This study seeks to identify the critical success factors of teams in the application-development project. To achieve this goal, a qualitative approach and content analysis was utilized. Semi-structured interviews with 14 developers and experts was performed for data collection. A systematic review of previous research shows that after 9 critical success factors. With the analysis interviews, the CSf's raised to 12; including user experience, strategy and project management, support and promotion, business models, planning and goal setting, financial and budgeting, marketing and customer needs, infrastructure, technical issues and design, contextual factors, teamwork and staffing. The results show that the customer experience, teamwork and contextual factors are core categories in the research paradigm model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمزه خواستار |
استادیار گروه کسبوکار، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
کامران عبدالهی |
کارشناسارشد مدیریت فناوری اطلاعات منابع انسانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_57232_6bbddfe0a4894bd85b0f9505ac45c072.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210200.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات