این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۵۱-۳۷۲

عنوان فارسی روش فرا ابتکاری در یکپارچه‎سازی مدل بخش‎بندی بازار مشتریان تلفن همراه تهران با استفاده از شبکه‎های خودسازمان‎ده و روش میانگین کا
چکیده فارسی مقاله با حرکت سریع جهان به سمت شبکه‎های 3G و T4G استفاده‎کنندگان تلفن همراه به‎سرعت رفتار مصرف، برتری‎ها و سلایق خرید را تغییر می‎دهند. از این رو، تولیدکنندگان باید به شناختی صحیح از بازارهای هدف دست یابند و پیشنهاد فروش ویژه‎ای را به مشتریان عرضه کنند. با هدف دستیابی به درکی صحیح از بازار هدف، رفتار مصرف و سبک زندگی خرده‎بازارهای پژوهش، پس از نقد روش‎های سنتی و معرفی تکنیک‎های بخش‎بندی مبتنی بر شبکه‎های عصبی، با بهره‎مندی از روش دلفی فازی، متغیرهای بخش‎بندی بازار هدف انتخاب شد و از طریق شبکه‎های خودسازمان‎ده کوهنن، تعداد خوشه‎های مناسبی از جامعۀ آماری به‎دست آمد و در نهایت با استفاده از تکنیک میانگین کا و تکنیک تجمعی، به تدقیق خوشه‎بندی‎ها و بخش‎بندی بازار پرداخته شد. جامعۀ آماری این پژوهش، مصرف‎کنندگان تلفن همراه شهر تهران با حجم نمونۀ 130‎ نفر است. پس از جمع‎آوری داده‎ها از طریق پرسشنامه و تجزیه‎وتحلیل آنها، یافته‎ها نشان داد بازار تلفن همراه تهران در پنج خوشه دسته‎بندی می‎شود که هر یک می تواند قابلیت پیاده‎سازی استراتژی‎های بازاریابی مجزا، با در نظر گرفتن مزیت‎های رقابتی شرکت‎های حوزۀ ICT ، برای حداکثر‎سازی تقاضا و حاشیۀ سود، داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Ultra Innovative Approach to Integrate Cellphone Customer Market Segmentation Model Using Self Organizing Maps and K-Means Methodology
چکیده انگلیسی مقاله The utilization of 3G and 4G is rapidly increasing and also cellphone users are briskly changing their consumption behavior, using preferences and shopping manner. Accordingly, cellphone manufacturers should create an accurate insight of their target market and provide a "special offer" to their target consumers. In order to reach a correct understanding of the target market, consumption behavior and lifestyle of the submarkets we found the appropriate number of community clusters after criticizing the traditional methods and introducing market segmentation techniques which were based on neural networks. By utilizing the fuzzy Delphi technique, variables of target market segmentation were found. Finally, the obtained clusters and segmentations of the market were refined by using the techniques of K-means and aggregation (Agglomerative). The population of this research included the consumers of mobile in Tehran with a sample of 130 specimens after collecting data through questionnaires, results demonstrated that the Tehran cellphone market was comprised of 5 Clusters, each one are capable of implementing marketing strategy and marketing mix separately with taking into account the competitive advantages of ICT companies to maximize their demand and margin.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
استادیار گروه مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سعید خدنگی |
کارشناس‎ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

محمد صالح ترکستانی | mohammad saleh
استادیار گروه مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_57233_529ba5a19b021522cd8fab25d27392ac.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210201.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات