این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۹۵-۲۱۴
عنوان فارسی
تبیین مؤلفههای اصلی مدلهای کسبوکار الکترونیکی براساس رویکرد سیستمی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به تغییر و تحولات سریع فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، کارآفرینان و مدیران مخاطرهجو به شناخت و تغییر مداوم مدل کسبوکار سازمان خود نیاز دارند که پیشنیاز آن شناخت مؤلفههای مدل کسبوکار است. از اینرو در این مقاله از راهبردهای پژوهشی تحلیل محتوا و پیمایشی و نیز آزمونهای آماری آنتروپی شانون، توزیع دوجملهای و فریدمن استفاده شد تا مجموعۀ کامل و پذیرفتهشدهای از مؤلفههای مدلهای کسبوکار تبیین شود، بهشکلی که نخست دانش جدیدی به این حوزه افزوده شود و دوم اینکه مدیران سازمانها بهواسطۀ مؤلفههای پیشنهادی بتوانند از سازمان خود درک بهتری بهدست آورند و امکان ارزیابی و تغییر مدل کسبوکارشان فراهم شود. براساس نتایج بهدستآمده، مدل درآمدی، مدل ارزش و مدل فعالیتها سه مؤلفۀ اصلی از 15 مؤلفۀ شناساییشده برای مدلهای کسبوکار الکترونیکی هستند. از این رو توجه به آنها در ارزیابی و تغییر مدل کسبوکار الزامی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Proposed components of the e-business models based on system approach
چکیده انگلیسی مقاله
According to the fact that the information and communication technologies change the business rapidly, Managers and entrepreneurs need to understand, evaluate and change the business model of their organization continuously. In this regard it would be necessity to doing a research about the business model components. Several points of the views are introduced up to now, however the concept of the business model components remains unclarified. Therefore using the system thinking approach, this paper aims to clarify the components of the business models based on content analysis. The contributions of this article is literature review thoroughly to proposed components which create better understanding in this area and help managers to be able to evaluate and change their business models. Results show that revenue model, value model and activity model are most important components of the e-business models that should be considered in the evaluation and changing of e-business models.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ایوب محمدی |
استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_53241_c1e091cece72c4e1128337339bdfbe88.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210215.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات