این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۹۷-۷۱۴
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در فرایند پیادهسازی سیستم برنامهریزی منابع سازمان با رویکرد گسترش عملکرد کیفیت در گروه صنعتی بهمن دیزل
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر در فرایند پیادهسازی سیستم برنامهریزی منابع در گروه بهمندیزل است. با شناسایی و اولویتبندی این عوامل میتوان ریسک پیادهسازی سیستم برنامهریزی را کاهش داد و به اختصاص منابع مناسب برای بودجهبندی صحیح، هدفدار و بهینه پرداخت. بدین منظور، پرسشنامهای از عوامل بحرانی موفقیت تدوین شد و در اختیار جامعۀ پژوهش، شامل مدیران ارشد و مشاوران گروه بهمن قرار گرفت. بهکمک روش تحلیل عاملی اکتشافی، هفت عامل در گروه عوامل بحرانی قرار گرفت. به همین منظور، پس از طراحی مدل هفتعاملی، بهکمک روش گسترش عملکرد کیفی 18 عامل فنی در رابطه با این هفت عامل شناسایی و اولویتبندی شدند. در نهایت مشخص شد با اجرای مدل هفتعاملی، 5/89 درصد از عوامل بحرانی موفقیت شناسایی خواهد شد؛ از این رو برای دستیابی به مدل یادشده، 18 عامل بهمنظور بودجهبندی هدفدار منابع بهترتیب اولویت پیشنهاد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effective Factors in the Implementation of the ٍE.R.P using the Q.F.D approach
چکیده انگلیسی مقاله
Researches have always been seeking those factors that deserve to be studied to reduce the risk involved in the process of enterprise resource planning implementation and increase the opportunity of achieving the implementation objective. In addition, by knowing the priority of the factors, they could carry out the resources allocation in a goal-directed way. By seeking the opinions of the senior managers and advisors Bahman Diesel Industrial Group, 34 critical success factors whichhad been already noted in the precedent studies were identified. However , due to the difference in the type of organizations and lack of priority, there was no justification in using the already identified raw critical success factors. Therefore; by considering the prioritization of the managers in different sectors, as the main customers of the products yield through enterprise resource planning, the critical success factors were classified, prioritizes and named by benefiting from experts view with regards to the priorities set by the managers and employing the factorial analysis scientific method, those factors were divided into seven new clusters that could be named as the new seven localized critical success factors ; followed by using them in the quality table boxes to serve as voice of customer. 18 tangible technical factors were then determined in in relation with those item and prioritization was performed accordingly by using QFD approach .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جلال حقیقت منفرد | haghight monfared
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
مهران خلج |
استادیار گروه صنایع، دانشکدۀ صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم (Islamic azad university of robat karim)
آرش محمدعلیان |
کارشناسارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
محمدرضا کاباران زاده قدیم | mohammad reza kabaranzad ghadim
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_53888_3e5cfd895846a72e846b2724254e1542.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210216.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات