این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۸۹-۸۰۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمان در بانک های تجاری
چکیده فارسی مقاله اهمیت دستیابی به اطلاعات بازار که حاصل هوشمندی رقابتی سازمان است با تغییرات وسیعی که امروزه شرکت­ها در حوزه­های مختلف از جمله افزایش شدت رقابت، ورود فناوری­های جدید، خصوصی‎سازی و مواردی مانند اینها در محیط رقابتی خود تجربه می­کنند، بیش از پیش افزایش‎یافته و به‎شدت بر عملکرد سازمان تأثیر می‎گذارد. از این رو پژوهش حاضر به‎منظور بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمان در بانک­های تجاری اجرا شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده­ها، توصیفی و از شاخۀ همبستگی است. جامعۀ آماری آن 22 بانک­ تجاری است که از 14 بانک همکاری‎کننده با پژوهش، 174 نفر برای نمونۀ­ آماری انتخاب شدند. پس از جمع‎آوری پرسشنامه­ها، داده­ها در قالب مدل‎سازی معادلات ساختاری به‎کمک نرم‌افزارهایSmartPLS  و SPSS بررسی شدند. یافته­ها نشان داد هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمانی تأثیر می‎گذارد. مؤلفه­های هوشمندی رقابتی که هوشمندی رقبا، تکنولوژیکی، راهبردی ـ اجتماعی و بازار را دربرمی‎گیرند نیز به‎ترتیب اولویت بر عملکرد سازمان تأثیرگذارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک‎های تجاری، عملکرد، کارایی، هوشمندی رقابتی،

عنوان انگلیسی Studying the Effect of Competitive Intelligence on Organizational Performance in Commercial Banks: A Survey on Commercial Banks
چکیده انگلیسی مقاله The importance of obtaining market information via organization's competitive intelligence considering the extensive changes which companies are experiencing in different areas like increased pressure of competition, emerging new technologies, privatisation in thier competitive environment is now more than ever and can highly affect organizational performance. Hence this study assessed the effect of competitive intelligence on organizational performance in commercial banks. This research was an applied research in terms of purpose and correlational descriptive in terms of data gathering method. The statistical population of the study is the 22 commercial banks that 14 banks cooperated with this research and from the cooperating banks we gathered a sample of 174 participants. Data were gathered by questionnaire and At the end, by using Structural equation modeling and SmartPLS and SPSS softwares hypothesis were tested. Research findings showed that competitive intelligence affects organizational performance.Its indicators which are, competitors,technologic, strategic-social and market intelligence also affect organizational performance respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سونیا صرامی |
کارشناس‎ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

اسدالله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

اصغر مشبکی اصفهانی | moshabaki esfahani
استاد گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_55719_0280590ba419fab11086f54aa805b7c0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210220.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات