این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۸۹-۸۰۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمان در بانک های تجاری
چکیده فارسی مقاله
اهمیت دستیابی به اطلاعات بازار که حاصل هوشمندی رقابتی سازمان است با تغییرات وسیعی که امروزه شرکتها در حوزههای مختلف از جمله افزایش شدت رقابت، ورود فناوریهای جدید، خصوصیسازی و مواردی مانند اینها در محیط رقابتی خود تجربه میکنند، بیش از پیش افزایشیافته و بهشدت بر عملکرد سازمان تأثیر میگذارد. از این رو پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمان در بانکهای تجاری اجرا شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری دادهها، توصیفی و از شاخۀ همبستگی است. جامعۀ آماری آن 22 بانک تجاری است که از 14 بانک همکاریکننده با پژوهش، 174 نفر برای نمونۀ آماری انتخاب شدند. پس از جمعآوری پرسشنامهها، دادهها در قالب مدلسازی معادلات ساختاری بهکمک نرمافزارهایSmartPLS و SPSS بررسی شدند. یافتهها نشان داد هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمانی تأثیر میگذارد. مؤلفههای هوشمندی رقابتی که هوشمندی رقبا، تکنولوژیکی، راهبردی ـ اجتماعی و بازار را دربرمیگیرند نیز بهترتیب اولویت بر عملکرد سازمان تأثیرگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکهای تجاری، عملکرد، کارایی، هوشمندی رقابتی،
عنوان انگلیسی
Studying the Effect of Competitive Intelligence on Organizational Performance in Commercial Banks: A Survey on Commercial Banks
چکیده انگلیسی مقاله
The importance of obtaining market information via organization's competitive intelligence considering the extensive changes which companies are experiencing in different areas like increased pressure of competition, emerging new technologies, privatisation in thier competitive environment is now more than ever and can highly affect organizational performance. Hence this study assessed the effect of competitive intelligence on organizational performance in commercial banks. This research was an applied research in terms of purpose and correlational descriptive in terms of data gathering method. The statistical population of the study is the 22 commercial banks that 14 banks cooperated with this research and from the cooperating banks we gathered a sample of 174 participants. Data were gathered by questionnaire and At the end, by using Structural equation modeling and SmartPLS and SPSS softwares hypothesis were tested. Research findings showed that competitive intelligence affects organizational performance.Its indicators which are, competitors,technologic, strategic-social and market intelligence also affect organizational performance respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سونیا صرامی |
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسدالله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اصغر مشبکی اصفهانی | moshabaki esfahani
استاد گروه مدیریت دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_55719_0280590ba419fab11086f54aa805b7c0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210220.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات