این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۴۷۳-۴۹۲

عنوان فارسی ارائه مدلی برای تبیین عوامل موثر بر تمایلات رفتاری کاربران وب سایت های خبرگزاری اینترنتی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه سمنان)
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش پیش رو، بررسی تأثیر ریسک ادراک‎شده، محتوای وب‎سایت، راحتی خدمات و مهارت‎های فردی کار با رایانه بر کیفیت خدمات وب‎سایت، رضایتمندی و تمایلات رفتاری کاربران است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی به‎شمار می‎رود و از نظر روش جمع‎آوری داده‎ها توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی محسوب می‎شود. جامعۀ آماری پژوهش را آن دسته از دانشجویان دانشگاه سمنان که دست‎کم یک بار از وب‎سایت‎های خبری بازدید کرده‎اند، پوشش می‎دهد. از این جامعۀ آماری 384 نفر به‎صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و با توزیع پرسشنامه میان این افراد و جمع‎آوری آن، داده‎های پژوهش به‎دست آمد. فرضیه‎های پژوهش به‎کمک مدل معادلات ساختاری در نرم‎افزار لیزرل بررسی شد. بر اساس یافته‎ها، راحتی خدمات و محتوای وب‎سایت بر کیفیت خدمات وب اثر مثبت و معناداری نشان می‎دهد، اما ریسک ادراک‎شده بر کیفیت خدمات وب، رضایتمندی و تمایلات رفتاری، اثر منفی و معناداری می‎گذارد. همچنین اثر مثبت و معنادار کیفیت خدمات وب بر رضایتمندی؛ تمایلات رفتاری و رضایتمندی بر تمایلات رفتاری و مهارت‎های فردی کار با رایانه بر راحتی خدمات به تأیید رسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A model of explaining the factors influencing on intention of internet news websites users (Case study: Student of Semnan University)
چکیده انگلیسی مقاله Usage of information technology to provide services titled as electronic services is one the most important ways of competitive advantage achievement for recent organizations. Service delivery, service quality and characteristics of electronic services are firstly related to customer intention to use the services; And secondly, they have an influence on customer satisfaction and behavioral intentions. This study aims to investigate the effect of perceived risks, website content, service convenience, and individual pc skills on website service quality, satisfaction, and behavioral intention of internet news websites users. This study is applied in terms of objective and is descriptive-survey in terms of data collection and a correlation one. Statistical population is students of Semnan University who have visited website news at least one time. A sample of 384 respondents was selected by a simple random sampling approach. Data was collected by a self administrated questionnaire and analyzed by structural equation modeling using LISREL software. Results indicated that: 1) service convenience and website content have a positive and significant impact on website service quality; 2) perceived risk has a negative and significant impact on website service quality and behavioral intention; 3) website service quality has a positive and significant impact on satisfaction and behavioral intention; 4) satisfaction has a positive and significant impact on behavioral intentions; and 5) individual PC skills has a positive and significant impact on service convenience.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالقاسم ابراهیمی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

نیلوفر ایمان خان |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه، فیروزکوه، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه (Islamic azad university of firouzkooh)

عبدالرضا اسماعیلی |
استادیار گروه برق قدرت، پژوهشکدۀ پلاسما و گداخت هسته‎ای، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‎ای، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_54419_04756442d6923ba15c590e84514c8c0f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210229.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات