این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۵۳۱-۵۵۲

عنوان فارسی بررسی نقش تعدیل گری خودکارآمدی کاربران در رضایت آنها از بانکداری همراه در ایران
چکیده فارسی مقاله بانکداری همراه یکی از جدیدترین راه­های ارتباط بانک­ با مشتریان است. با وجود مزیت‎های فراوان این نوع بانکداری، درصد استفادۀ کاربران آن در ایران بسیار ناچیز است. یکی از عوامل تأثیرگذار در استفاده از بانکداری همراه، خودکارآمدی کاربر در استفاده از تلفن همراه است که بر رضایت کاربر از این نوع بانکداری اثر دارد. با توجه به مدل توسعه‎داده‎شده، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، کیفیت سیستم، اعتبار و ساختار اطمینان­بخش بر اعتماد و رضایت کاربران مؤثر است و خودکارآمدی کاربران رابطۀ آنها را بر رضایت تعدیل می­کند. پژوهش حاضر به روش کمی و از نوع پیمایشی ـ همبستگی به اجرا درآمد و اطلاعات به‎کمک پرسشنامه گردآوری شد. جامعۀ آماری پژوهش را کاربران بانکداری همراه در ایران تشکیل داده و تعداد 230 نمونه از بین آنها جمع­آوری شده است. فرضیه­های پژوهش با بهره‎مندی از مدل­سازی معادلات ساختاری آزمایش شد و پس از آن به برازش مدل پژوهش در جامعۀ آماری پرداخته شد. در نهایت نقش تعدیل­کنندگی خودکارآمدی بر روابط بین کیفیت خدمات با اعتماد، کیفیت سیستم با اعتماد و اعتبار با اعتماد به تأیید رسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An investigation on the moderating role of users’ self-efficacy and mobile banking satisfaction in Iran
چکیده انگلیسی مقاله Mobile banking as a subset of e-banking is one of the newest communication channels between banks and customers. Via m-banking, customers receive services such as checking their bank account balance, transfer of funds, pay bills and etc. However, the rate of m-banking among Iranian users is very low. The purpose of this study is to investigate the moderating role of user's self-efficacy on m-banking satisfaction. According to the developed research model, information quality, service quality, system quality, reputation and structural assurance are factors that influencing trust and satisfaction of m-banking and users' self-efficacy moderates this relationship. This study is a quantitative research and a sample of 230 Iranian m-banking users has been surveyed. Research hypotheses were tested by structural equation modeling. The results showed that effect of service quality on trust, system quality on trust, system quality on satisfaction, reputation on trust, structural assurance on trust and trust on satisfaction were significant. This study also showed the role of self-efficacy as a moderator between the relationship of service quality, system quality and reputation with trust. Finally, recommendations were proposed for customer satisfaction of m-banking.       
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمدباقر جعفری | seyed mohammadbagher
استادیار دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی حمیدی زاده |
استادیار دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محدثه سادات مودب | mohaddeseh sadat
کارشناس‎ارشد مدیریت دولتی ـ سیستم های اطلاعاتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_53926_a8572ac1828d4ec9fe4df176d7cb868f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210232.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات