این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۵۵۳-۵۷۲

عنوان فارسی بررسی نقش اینترنت اشیاء در سیستم‌های مدیریت دانش (مورد مطالعه: مدیریت عملکرد کارکنان شهرداری یزد)
چکیده فارسی مقاله با توسـعۀ فنـاوری‌های مبتنی بر اینتـرنت اشیـا در سـال‌های اخیـر، ایجـاد و توسعۀ سیستم‌های مدیریت دانش مبتنی بر آن و همچنین بررسی نقش این سیستم‌ها در حوزه‌های مختلف سازمانی، از جمله مدیریت عملکرد کارکنان باید در کانون توجه قرار گیرد. هدف این مطالعه، طراحی سیستم کاربردی مدیریت دانش مبتنی بر اینترنت اشیا و تحلیل کاربرد آن در بهبود عملکرد کارکنان است. این مطالعه از نظر روش‌شناسی از نوع اقدام‌پژوهی مبتنی بر طراحی سیستم اطلاعاتی با رویکرد رَد و روش نمونه‌سازی است و بر یکی از شاخص‌های عملکردی کارکنان شهرداری یزد، یعنی زمان کارکرد روزانۀ آنها تمرکز دارد. ساختار مبتنی بر مدیریت دانش پیشنهادی برای کنترل ورود و خروج کارکنان مورد مطالعه و پیاده‌سازی نمونۀ اولیۀ آن، نشان داد به‎کارگیری اینترنت اشیا می‌تواند در دو بخش جمع‌آوری داده و مدیریت ورود و خروج مشتمل بر شش حوزۀ خاص، به بهبود عملکرد کارکنان کمک کند. به‎طور کلی اینترنت اشیا می‌تواند در تولید داده‌های فرایندهای دانشی، به‎ویژه کشف دانش در محیط‌های فیزیکی و دیجیتال، پایه‎ای قابل اتکا به‌کارگرفته شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The role of internet of things (IOT) in knowledge management systems (Case study: Performance management of Yazd municipality staff)
چکیده انگلیسی مقاله With the development of Internet of things (IOT) technologies in recent years, the development of knowledge management systems based on them, as well as the role of these systems in different organizational areas such as staff performance management should be considered. The objective of this study is to design an application based on the IOT, and analysis of its role in staff performance improvement. The methodology of this study is action research based on the design of information systems with RAD approach and prototyping design method, and focus on one of the performance indicators of the Yazd municipality staff, namely daily working time. The proposed knowledge management based structure to control the entry and exit of staff in the case of study, and implementation of its prototype indicated that IOT can play roles in improving staff performance in six specific areas in two parts of data collection and management of entry and exit. In general, IOT could be used as a reliable basis to generate required data for knowledge management in knowledge based processes, especially knowledge discovery in physical and digital environments.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمید رضا خدمتگزار | hamid reza
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایرانداک ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_53916_4b7903365b4af353bf9fd19a10235857.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210233.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات