این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۵۷۳-۵۹۴

عنوان فارسی ارائۀ سامانۀ پشتیبان تصمیمِ مکان یابی برای کسب وکارهای جدید؛ موردکاوی مکان یابی واحد اسباب بازی
چکیده فارسی مقاله مقولۀ مکان­یابی واحدهای کسب‎وکار، از مهم‎ترین عوامل مؤثر در کسب‎وکار موفق و از مزیت­های رقابتیِ واحدهای صنعتی است؛ بنابراین همواره در کانون توجه کارآفرینان قرار دارد. در این راستا مدل‎های ریاضی گوناگونی توسعه یافته‎اند. این مقاله درصدد توسعۀ نوعی سامانۀ پشتیبان تصمیمِ مکان­یابی بر مبنای مدل ریاضی شبه‎خطی است. در نگرشی جامع به این مقاله، سه سر فصل کلی مشاهده می‎شود. بخش اول به پیش­زمینه‎ای از مفاهیم سیستم‎های تصمیم­یار، سیستم­ خبره و مکان­یابی ریاضی اختصاص دارد. بخش دوم به مبانی ریاضی و منطقی مدل این پژوهش می‎پردازد. در بخش انتهایی نمونۀ نرم‎افزار طراحی‎شده برای پیاده‎سازی مدل معرفی می‎شود و مکانِ مناسبی برای تأسیس واحد تولید اسباب­بازی به‎منظور موردکاوی تعیین می‎شود. با توجه به خروجی نرم­افزار، استان قم بهترین مکان برای تأسیس واحد تولید اسباب‎بازی تشخیص داده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Provide a decision support system for locating new businesses (Ccase study: Locating toy manufacturing)
چکیده انگلیسی مقاله Concept of locating business units includes the most important factors in their success and one the most competitive advantage of industrial units. Entrepreneurs have been considered in this context, and different mathematical models have been developed. This paper aims to develop a decision support system based on a mathematical model in linear programming. In a comprehensive approach to this article, three general headings can be recognized. First, as background concepts related to decision support systems, expert systems and mathematics of location reviewed. On the second part, the foundations of mathematics and logic model used in this study is explained. Finally, the samples software designed to implement the model are introduced and as a case study finding a best place for a toy manufacturing is studied and based on the outputs of software the province of Qom have introduced.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیرحسین رهبر |
دانشجوی دکتری، آینده‎پژوهی، دانشکدۀ علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی لاهوتیان |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمود واحدی مقدم | vahedi moghadam
کارشناس‎ارشد تجارت الکترونیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_54001_7873f47687cc3fa98818d8a547e37ef4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210234.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات