این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۶۵۵-۶۷۴

عنوان فارسی ارائه الگویی از عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتری در بخش تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: سایت‌های تخفیف گروهی در ایران)
چکیده فارسی مقاله بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان در بخش تجارت الکترونیک و در پیش‎گرفتن راهبردهای مناسب در زمینۀ این عوامل، از روش‌های مؤثر دستیابی به موفقیت در حوزۀ تجارت الکترونیک به‎شمار می‌رود. این مقاله بر مطالعۀ عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان از سایت‌های تخفیف گروهی تمرکز دارد. در این مطالعه، نخست به‎کمک مطالعۀ مفهومی و مرور ادبیات، عوامل مؤثر بر اعتماد و رضایت مشتریان در حوزه تجارت الکترونیک استخراج شد و مدل معادلۀ ساختاری (SEM) به‎دست آمد. سپس برای اعتبارسنجی مدل و روابط میان متغیرهای مدل، پرسشنامه‌ای الکترونیکی در اختیار مشتریان سایت‌های تخفیف گروهی ایران قرار گرفت. نتایج داده‌های به‎دست‎آمده که با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی تحلیل شد، درستی فرضیه‌ها را تأیید می‌کند. نتایج این پژوهش، بینش مفیدی برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، به‎دنبال دارد؛ زیرا با بهره‎مندی از آن می‎توانند سایت­های تجارت الکترونیک با مدل درآمدی خرید گروهی را طراحی و راه‌اندازی کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتماد مشتری، تجارت الکترونیک، خرید گروهی، رضایت مشتری،

عنوان انگلیسی Introducing a model of influencing factors of customer's trust and satisfaction in E-commerce area (Case study: Group discount sites in Iran)
چکیده انگلیسی مقاله Studying the influencing factors on customer's trust and satisfaction in E-Commerce and adopting appropriate strategies about these factors are among the effective methods in achieving success in E-Commerce area. This article focuses on the study of effective factors on customer's trust and satisfaction in group discount websites. In this research, firstly the factor influencing on customer's satisfaction in E-commerce has been extracted through the conceptual study and the review of literature and the structural equation modeling has been presented. Then, E-questionnaire was given to the customers of group discount websites in Iran in order to evaluate the model and the relationships among the variables of the model. The analysis of the obtained results conducted through Partial least Square method proved the hypotheses of this model. The results of this research have provided with useful insight for those people who work in E-commerce; hence, they can design successful group discount websites based on group purchase income model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناصر عسگری |
استادیار مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هوایی شهید ستاری (Shahid sattari university of aeronautical engineering)

حامد حیدری |
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_54289_cd1e1d65e58633aaa78391d2b2e77afc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210238.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات