این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۴۲۹-۴۵۰

عنوان فارسی چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش: بررسی عوامل موثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمان های ایرانی با رویکردی آمیخته
چکیده فارسی مقاله با توجه به اهمیت استراتژیک مدیریت، شواهد روزافزونی دال بر رشد گرایش شرکت‎ها به ایجاد سیستم­های مدیریت دانش برای اکتساب و استخراج بهتر دانش سازمانی وجود دارد. علی‎رغم جذابیت این مفهوم، در عمل دستیابی به اهداف مدیریت دانش آسان نیست و چالش­هایی را به همراه دارد که یکی از آنها بی­رغبتی کاربران در پذیرش و استفاده از سیستم­های مدیریت دانش است. در این مقاله به‎منظور تبیین مدلی جامع، با بهره‎مندی از روش آمیخته عوامل مؤثر بر پذیرش ابتکارهای دانشی استخراج شد و به‎منظور غنابخشی به عوامل استخراج‎شده، پس از مرور نظام‎مند ادبیات و شناسایی عوامل بومی، از فرایند کدگذاری باز نظریۀ داده‎بنیاد بر اساس وضعیت سازمان­های داخلی، استفاده شد. به‎منظور ارزیابی مدل توسعه‎یافته در مرحلۀ قبل، از خبرگان حوزۀ مدیریت دانش نظرسنجی به عمل آمد و با استفاده از مدل معادلات ساختاری به تحلیل داده­های گردآوری‎شده اقدام شد. در نهایت، عوامل فردی، سازمانی، رقابتی و فناوری/ اطلاعاتی، به‎مثابۀ متغیرهای برون‎زای مدل پذیرش فناوری به تأیید رسیدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Challenge of successful KMSs implementation: exploration of effective factors on KM acceptance via mixed method
چکیده انگلیسی مقاله Regarding strategic importance of KM, achieving to KM objectives is difficult in practice and has faced with challenges. One of the major challenges is reluctance of users in KMS acceptance and use. In this paper in order to exploitation of comprehensive model, effective factors of knowledge initiatives are extracted via mixed method in which systematic literature review along with open codding of grounded theory are applied to enrich extracted factors and identifying native factors. Finally, in order to validating developed model, number of KM experts and specialists are asked to assess the factors and collected data were analyzed with structural equation modelling (SEM). Finally, individual, organizational, competitive and technological/ informational factors are confimed as external variables on TAM.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مونا جامی پور | jami pour
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه س ، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه حضرت معصومه (Hazrat e masoumeh university)

محمد حسین شرکت | mohammad hossein شرکت
دکتری مدیریت سیستم ها، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_53887_83ce073d50775e840b5f09e488c1446e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210251.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات