این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۴۵۱-۴۷۲

عنوان فارسی مدل‌سازی نوآوری‌ محوری و بازارمحوری خدمات الکترونیک بانک‌ها با استفاده از مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای این پژوهش بررسی و مدل‏سازی متغیرهای تجارت الکترونیک در قالب مدل ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان، برای ایجاد رویکردی جدید در روش‌های تصمیم‏گیری است. بر این اساس، شاخص‌های بازارمحوری و نوآوری‏محوری عوامل رضایتمندی الکترونیک و شاخص‌های قابلیت اطمینان و اجرا، پاسخگویی و امنیت نیز، عوامل اعتماد الکترونیک در راستای ایجاد وفاداری الکترونیک مشتریان، برای بانک‌های منتخب مدل‏سازی شدند. جمع‏آوری داده‌های این مطالعه از طریق توزیع 80 پرسشنامه میان مشتریان و کارشناسان صورت پذیرفت و روش‌های ترکیبی FAHP، FTOPSIS و تئوری امکان برای تجزیه‎وتحلیل اطلاعات به‎کارگرفته شد. نتایج نشان داد رضایتمندی الکترونیک مهم‎ترین عامل در ایجاد وفاداری الکترونیک، نوآوری‏محوری مهم‎ترین عامل برای ایجاد رضایتمندی الکترونیک و امنیت نیز مهم‎ترین عامل برای ایجاد اعتماد الکترونیک است. همچنین از میان سایر گزینه‌ها، بانک ملت بهترین گزینۀ موفق در پوشش‎دادن شاخص‌های مربوط شناسایی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modeling the Innovation Orientation and Market Orientation of Banks Electronic Services Using Hybrid Model of FAHP, FTOPSIS and Possibility Theory
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to consider and modeling E-Commerce variables based on FAHP, FTOPSIS and Possibility Theory to create a new approach in decision-making techniques. Thus, modeling Market Orientations and Innovation Orientation indicators as the E-Satisfaction factors and Fulfillment & Reliability, Responsiveness and Security indicators as the E-Trust factors is done for selected banks. Data collected from customers and experts via distributing questionnaires and the data were analyzed by FAHP, FTOPSIS and Possibility Theory techniques. The results show that E-Satisfaction, Innovation Orientation and Security are the important indicators in E-Loyalty and Mellat Bank takes the highest rank in covering these indicators.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی محمدی |
دانشیار بخش مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

مجتبی خلیفه |
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم ها، بخش مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_53862_dd50b35b08bd7c46fe884e42409e5001.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210252.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات