این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱-۲۲

عنوان فارسی ارائۀ سیستم فازی به‎منظور کشف فرصت‌های هم‌افزایی در شرکت‎های مادر
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این مقاله، ارائۀ نوعی سیستم فازی به‎منظور کشف فرصت‌های هم‌افزایی در شرکت‎های مادر (هولدینگ‎ها) است؛ به‎گونه‎ای که با شناسایی فرصت‎های بالقوۀ هم‎افزایی میان شرکت‎های وابسته، سیستم اطلاعاتی در سازمان توسعه یابد. به همین منظور، پس از طراحی ماتریس فازی کشف فرصت‎های هم‎افزایی بر اساس سطح ارتباط فعالیت‌ها و مدیریت‎پذیری این ارتباطات در شرکت‌های وابسته به شرکت مادر، جایگاه تمام شرکت‌های وابسته به شرکت مادر در این ماتریس مشخص شد. با توجه به‌ ابهام‎ در نظر مدیران و کارشناسان این شرکت‌ها و کیفی‎بودن نظر آنها، در این مقاله از متغیرهای زبانی به جای متغیرهای عددی استفاده شده است. متغیرهای زبانی به اعداد فازی ذوزنقه‎ای تبدیل شدند و سپس عملگر میانگین فازی برای آنها اعمال شد. در نهایت با توجه به امتیازهای کسب‎شدۀ شرکت‌ها در ماتریس هم‌افزایی، فرصت‌های ایجاد و بهبود هم‌افزایی میان شرکت‌ها شناسایی‎ شد و در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Synergy Management Model of the Holding by Fuzzy Approach; The Role of Information Technology in its Implementation
چکیده انگلیسی مقاله Interactions between smaller companies in order to share capabilities and weaknesses coverage are very common in holding companies. Although holding value creation by creating synergies among subsidiaries, easy looks but unpleasant practical experiences show that in some organizations the lack of precise identification of opportunities for synergies between the companies, leading to the establishment of relationships between companies that are not only useful, but it can lead to major problems. Accordingly, the main objective of this paper is to provide a fuzzy system is to explore opportunities for synergy in holding, so that the potential opportunities and synergies between related companies specified and the organization existing information system must be developed. Therefore, based on the possible links between the activities and manageability of these relations in associated companies of holding, fuzzy matrix of exploration opportunities for synergy designed and the position of all the subsidiaries to be determined in the matrix. Finally, according to the points earned by firms in synergy matrix, identifying opportunities and improve the synergy between the companies and the managers will be announced.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عادل آذر |
استاد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمد سنگی |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

محمد مهدی ایزدخواه | mohammad mehdi
دانشجوی دکتری بازاریابی بین‎الملل، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

علی انوری |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_53551_b1bb480ae37ccde4f95ed9c670e61884.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210253.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات