این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۸۵-۱۹۸

عنوان فارسی برآورد ارزش پولی اطلاعات در اینترنت
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به‎دنبال برآورد ارزش پولی اطلاعات ارائه‌شده در اینترنت به تفکیک خدمات ارائه‌شده است و در این راه از روش هدانیک بهره برده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کاربران اینترنت پرسرعت شهر تهران شکل داده است. بر اساس نتایج، کاربران اینترنت شهر تهران، ارزش پولی مثبتی برای اطلاعات و خدمات اینترنتی به‎ترتیب نزولی در زمینه­های دانلود فیلم، بازی، اخبار، شبکه‌های اجتماعی و موسیقی قائل‎اند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد افرادی که تحصیلات بالاتری دارند و آنهایی که زودتر اقدام به استفاده از اینترنت پرسرعت کرده‌اند، ارزش پولی بیشتری برای استفاده از اینترنت قائل می‎شوند. برای تعمیم نتایج پژوهش حاضر، توصیه می‎شود این پژوهش در شهرهای دیگر ایران نیز انجام شود. در انتهای پژوهش چندین پیشنهاد کاربردی نیز بیان شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش اطلاعات، اینترنت، قیمت‎گذاری هدانیک، کالای اطلاعاتی،

عنوان انگلیسی Estimation of Monetary Value of Information on the Internet
چکیده انگلیسی مقاله This research estimates the monetary value of internet information for each type of information and services by using Hedonic pricing method. The statistic social of this research is high-speed internet users in Tehran. Based on the results, high speed internet users of Tehran consider a positive monetary value for some information types in the internet, in descendent respect, such as film downloading, gaming, News, social network, and music. Also, the results indicates that people with higher education level and people who are subscribed to high speed internet earlier than other people consider more monetary value to use the internet. For generalizing the result of this research, it's suggested to do this research at other cities of Iran. At last, some applicable suggestions made.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن نظری |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید وحید طباطبایی کلجاهی | seyed vahid tabatabaei kaljahi
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_51911_cafdc196327a904774c5294b30bfef0b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210262.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات