این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۵۲۹-۵۵۰

عنوان فارسی ارائۀ مدلی برای سنجش ظرفیت جذب دانش مشتری (پیمایشی پیرامون صنعت مواد غذایی)
چکیده فارسی مقاله امروزه دانش مشتری یکی از مهم‎ترین منابع سازمان‎ها برای نوآوری به‎شمار می‎رود، اما سازمان‎ها برای استفادۀ اثربخش از دانش مشتری باید ظرفیت خود را برای جذب این دانش ارتقا دهند؛ زیرا کسب و استفاده از دانش مشتری به‎آسانی امکان‎پذیر نیست و هر اطلاعات و دانشی منجر به خلق ارزش نمی‎شود. از این رو، هدفمقالۀ حاضر ارائۀ مدلی برای اندازه‎گیری ظرفیت جذب دانش مشتری است. بدین منظور در یک پژوهش پیمایشی با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی، ابعاد مفهوم ظرفیت جذب دانش مشتری تعیین شد و از تحلیل عامل تأییدی برای تأیید اعتبار مدل استفاده شد. همچنین به‎منظور نشان‎دادن کارایی مدل، به ارزیابی و سنجش ظرفیت جذب مشتری در یک شرکت فعال در صنعت مواد غذایی پرداخته می‎شود. یافته‎ها نشان می‎دهد که سه بعد ظرفیت کسب دانش مشتری، ظرفیت به‎کارگیری دانش مشتری و ظرفیت سازماندهی دانش مشتری با ظرفیت جذب دانش مشتری ارتباط دارد و در این میان، ظرفیت سازماندهی از بیشترین همبستگی با مفهوم ظرفیت جذب دانش مشتری برخوردار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A model of Measure Customer Knowledge Absorptive Capacity: A Food Industry Survey
چکیده انگلیسی مقاله Today, customer knowledge is one of the most important resources to innovation and organizations whose capabilities should be improved to absorb this knowledge. The acquiring and applying the customer knowledge are not facile and all forms of the customer information and knowledge do not result value creating. Thus, current study introduces a model to measure Customer Knowledge Absorptive Capacity (CKAC). Hence, a survey using exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis are conducted to determine dimensions of CKAC concept and verify the proposed model. To show the efficiency of model, a case study is presented in a food company. The results demonstrate CKAC is related to customer knowledge acquiring capacity, customer knowledge organizing capacity and customer knowledge employing capacity dimensions. Also, the Customer Knowledge Organizing Capacity has the highest correlation with the concept of customer knowledge absorptive capacity. ‎
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله منوچهر انصاری |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد میرکاظمی مود | mirkazemi mood
دانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حسین رحمانی یوشانلویی | rahmany youshanlouei
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه گرنوبل، گرنوبل، فرانسه

علی قاسمی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیر مندس، گرنوبل، فرانسه


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_52517_5d6beb8cbde20342a68b595cc22fc0b9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210264.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات